۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۴۶

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

هزینه‌های معنوی حادثه متروپل متوجه مدیریت شهری است

هزینه‌های معنوی حادثه متروپل متوجه مدیریت شهری است

عضو شورای شهر تهران گفت: هزینه‌های معنوی حادثه متروپل متوجه مدیریت شهری، سازمان نظام مهندسی، منطقه آزاد اروند و بسیاری دیگر از دستگاه‌های اجرایی مستقر در منطقه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر امانی، در تذکر پیش از دستور شست و ششمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به حادثه ساختمان متروپل اظهار کرد: این حادثه پس از شش سال از ساختمان پلاسکو ایران را تکان داد و تبدیل به عزای ملی شد این مصیبت را به اهالی خوزستان به ویژه مردم آبادان تسلیت میگویم.

وی با بیان اینکه این حادثه علاوه بر سنگین بودن هزینه‌های مالی و از دست دادن انسان‌ها هزینه حیثیتی و معنوی نیز دارد گفت: هزینه‌های معنوی این موضوع متوجه مدیریت شهری، سازمان نظام مهندسی، منطقه آزاد اروند و بسیاری دیگر از دستگاه‌های اجرایی مستقر در منطقه خواهد بود.

امانی ادامه داد: متأسفانه این پروژه که از نوع پروژه‌های مشارکتی شهرداری آبادان بوده و هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده بود که به چنین سرنوشتی گرفتار شد مدیریت شهری ایران دچار سردرگمی شدیدی شده است و پس از اعلام استقلال از دولت و تبدیل به نهاد عمومی غیر دولتی و خودکفا شدن مالی نه تنها تبدیل به مستقل نشد بلکه متولیان بسیاری را هم پیدا کرد که منطقه آزاد جدیدترین متولی آن در برخی از شهرهای کشور از جمله آبادان و خرمشهر است.

وی با بیان اینکه این حادثه زنگ هشدار جدی به مدیریت شهری تهران است گفت: بنا بر به گزارشات حداقل ۱۳۰ ساختمان پرخطر در مناطق مختلف تهران وجود دارد که هر کدام از آنها استعداد تبدیل شدن به متروپل را دارند ابلاغ ۵ هزار اخطار به این ساختمان‌ها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه باید از این ساختمان‌ها مطابق با قانون رفع خطر شود و برای انجام این کار شهرداری، سازمان نظام مهندس، قوه قضائیه فراجا و سایر نهادها باید اراده‌ای جدی داشته باشند.

عضو شورای شهر تهران گفت: متأسفانه پس از حادثه پلاسکو ۹۰ درصد گزارش ملی هیأت ویژه ساختمان پلاسکو اجرایی نشد ما نیازمند گزارشی ملی هستیم تا اجماع سازی دقیقی صورت گیرد شهرداری موظف است در راستای ارتقای ایمنی شهر ۷ اقدام را انجام دهد که پایش مستمر ایمنی ساختمان‌های بلند مرتبه و ارائه برنامه عملیاتی از جمله این اقدامات است همچنین لیست ۱۲۹ ساختمان نا امینی که در تهران وجود دارد باید منتشر شود.

کد خبر 5501755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha