۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۴۲

رئیس اداره خدمات حرم مطهر رضوی اعلام کرد؛

گل آرایی حرم مطهر رضوی در دهه کرامت با ۳۰۰ هزار گل نذری

گل آرایی حرم مطهر رضوی در دهه کرامت با ۳۰۰ هزار گل نذری

مشهد ـ رئیس اداره خدمات حرم مطهر رضوی گفت: همزمان با دهه کرامت خادمان حرم مطهر رضوی با استفاده از ۳۰۰ هزار بوته و شاخه گل رنگارنگ و تازه، طرح‌های زیبایی را در حرم رضوی نقش بسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیناباجی اظهار کرد: گل‌آرایی ویژه دهه کرامت روضه‌ی منوره، صحن و سرای رضوی همزمان با ایام دهه کرامت و در آستانه ولادت ولادت باسعادت حضرت رضا (ع) با بهره‌گیری از ۳۰۰ هزار گل شاخه نذری در تمامی بخش‌ها از جمله ورودی‌های حرم مطهر، صحن‌ها، رواق‌ها، روضه منوره، آب نماها، سقاخانه و پنجره فولاد در حال انجام است.

رئیس اداره خدمات حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه برای زیباسازی و آذین‌بندی حرم مطهر رضوی این گل‌ها از سوی ناذران و تولیدکنندگان گل و گیاه کشور تأمین شده است افزود: امسال نیز محموله‌های اهدایی گل از شهرهای مختلف سراسر کشور به بارگاه نورانی حضرت رضا (ع) اهدا شدند.

وی گفت: این گل‌ها که هر کدام نشان از یک دل عاشق و حاجتمند دارند با خلاقیت و ظرافت کامل در گوشه و کنار این سرای بهشتی جای خواهند گرفت تا جلوه‌ای فراموش‌نشدنی در خاطر زائران و مجاوران حرم مطهر پدید آورند.

بیناباجی افزود: گل‌آرایی دهه کرامت با فعالیت خادمیاران رضوی، هنرمندان خوش ذوق کشورمان و همچنین مشارکت زائران علاقه‌مند انجام شد.

رئیس اداره خدمات حرم مطهر رضوی گفت: هر چه به میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) نزدیک شویم بر حجم گل‌آرایی و تزئین صحن و سرای رضوی افزوده خواهد شد تا شیفتگان این حریم قدسی، از گل‌آرایی چشم‌نواز دهه کرامت بهره بصری بیشتری ببرند و وجودشان را با شمیم خوش گل‌های رنگارنگ عطرآگین کنند.

کد خبر 5508721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha