۲۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۰۴

امام جمعه موقت اردبیل:

فساد از عرصه اقتصاد کلان باید جمع شود

 فساد از عرصه اقتصاد کلان باید جمع شود

اردبیل- امام جمعه موقت اردبیل گفت: فساد در عرصه اقتصاد باید جمع شود و این اقدام به نوعی انقلاب است و اگر این انقلاب انجام شود باید مردم آثار آن را در معیشت خود ببینند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی فروغی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به جراحی اقتصادی دولت و با تاکید بر اینکه چندین سال است مقام معظم رهبری در شعارهای سال به مسائل اقتصادی و رونق تولید اشاره می‌کنند، اظهار کرد: فساد در عرصه اقتصاد بایستی جمع شود و این اقدام به نوعی انقلاب است و اگر این انقلاب انجام شود باید مردم آثار این انقلاب را در راحتی معیشت خود ببینند.

وی افزود: کل کشورهای منطقه از ارز ۴۲۰۰ ایران بهره بردند و یک زمانی می‌گفتند ایران ماکارونی خوبی تولید می‌کند برای همان همه استقبال می‌کنند بعداً معلوم شد ارز ۴۲۰۰ برای آنها فرستاده شده است امید ما این است که هم رونق تولید اتفاق بیفتد که آرزوی مقام معظم رهبری است و هم فساد از جامعه جمع شود که نور چشمی‌ها از ارز ۴۲۰۰ استفاده می‌شود.

امام جمعه موقت اردبیل با بیان اینکه مردم باید آثار و تحول را در زندگی خود ببینند و احساس راحتی کنند، گفت: حضور مردم رکن انقلاب اسلامی است گلایه امیرالمومنین در نهج البلاغه این بود که مردم من آمدم شما نیامدید ولی مردم آمدند مردم را باید نگه داریم و نباید از صحنه خارج کنیم و به مردم نشان بدهیم که با فساد مبارزه کردیم و به تولید رونق دادیم قرار بود یارانه سه، چهار کالا حذف شود آیا واقعاً اینگونه شد؟ دولت مردان باید بدانند و تصمیم بگیرند مردم راحت زندگی کنند، نباشد که مردم به بحران معیشت بیافتند که حتماً دولت نقشه و برنامه دارد.

آیت الله فروغی در ادامه ضمن گرامی داشت ولادت امام رضا (ع) به بیان روایتی‌هایی مختلف در باب کرامت آن حضرت پرداخت و خاطر نشان کرد: شناخت جایگاه و شخصیت امام رضا (ع) باعث تغییر شخصیت خودمان می‌شود هر کس به این درگاه وارد شود به او یک بینش و طهارت ویژه و پاکی نفس داده می‌شود انسان خودش را پیدا می‌کند انسان کامل جلوه برتر انسان است.

وی افزود: در روایات آمده است هر کس با عرفان و معرفت به زیارت امام رضا (ع) برود خداوند ثواب هفتاد شهید که در رکاب پیامبر (ص) شهید شده است را برای او منظور می‌کند.

امام جمعه موقت اردبیل گفت: فلسفه عالم وجود این است که انسان خودش و انسان کامل و معصوم را بشناسد بشر ذاتاً می‌خواهد به هر چیز معرفت پیدا کند و همه انبیا آمده اند تا بشر به خواسته‌های فطری به صورت درست پاسخ بدهد.

آیت الله فروغی در ادامه با بیان اینکه کثرت تبلیغات‌های گسترده و متنوع باعث می‌شود انسان‌ها در آن قالب زندگی کنند و عارف بودن به زمانه سبب خروج از این قالب‌ها می‌شود، گفت: عملکرد آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان داد که چه اندازه وابسته هستند و در کارهایشان خیانت وجود دارد کلام امیرالمومنین در این راستا یک قاعده است که بیدار و هوشیار باشیم، مولای متقیان می‌فرمایند اگر کسی پیمان شکنی کند و تو بخواهی در برابر او کوتاه بیایی و بگویی نه من در برابر پیمان محکم ایستاده ام، چنین انسانی در محضر خداوند به عنوان پیمان شکن نوشته می‌شود یعنی باید در برابر آنها پیمان را بشکنی و اگر در برابر پیمان شکن ما هم پیمان را بشکنیم اهل وفا تلقی می‌شویم و این قاعده سیاست ما است.

وی گفت: سال‌های سال است که مذاکره انجام می‌شود و تمام امکانات و دوربین‌ها قرار داده می‌شود تا مراکز مورد نظر را برای حسن نیت نشان دهیم اما آنها خیانت می‌کنند و به اسرائیل سفر می‌کنند و در شورای حکام قطعنامه برای ایران تصویب می‌کنند در برابر اینها باید محکم ایستاد صحبت‌های وزیر امور خارجه کشورمان که گفتند "ما هم تعداد سانتریفیوژها را افزایش و پیشرفته‌تر را نصب می‌کنیم و دوربین‌هایی که فوق وظیفه ما بود و نصب کرده بودیم را جمع می‌کنیم" قابل تقدیر بود و باید هم اینگونه باشد و به دشمن فرصت داده نشود.

کد خبر 5510830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha