۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۰۴

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی خراسان جنوبی:

سه هزار و ۵۰۰ صنعتگر صنایع دستی خراسان‌جنوبی بیمه شده‌اند

سه هزار و ۵۰۰ صنعتگر صنایع دستی خراسان‌جنوبی بیمه شده‌اند

بیرجند-معاون صنایع دستی میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر از صنعتگران صنایع دستی خراسان جنوبی بیمه شدند که ۳۵۰ نفر بیمه تأمین اجتماعی و مابقی بیمه صندوق روستائیان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن علی فولادی ظهر شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در هفته صنایع دستی در شهرستان بیرجند ۹ برنامه اجرا می‌شود که یکی از این برنامه‌ها راه‌اندازی سه بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی است.

معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: شب بازار صنایع دستی در محل اکبریه، نمایشگاه آثار فاخر صنایع دستی در نگارخانه سرو و برپایی نمایشگاهی در ورودی استانداری خراسان‌جنوبی از جمله این برنامه‌ها است.

فولادی با اشاره به اینکه در هفته صنایع دستی اولین رویداد آموزشی - تخصصی خلاقیت و تجاری‌سازی در حوزه صنایع دستی نیز برگزار می‌شود، افزود: به طور کلی ۶۴ ویژه برنامه و طرح در خراسان جنوبی تدارک دیده‌ایم که از این تعداد ۱۴ پروژه شاخص است.

وی با تأکید بر اینکه امسال سال روشنی را در حوزه فروش صنایع دستی ارزیابی می‌کنم، گفت: سال گذشته صنعتگران حوزه صنایع دستی خراسان جنوبی در ۱۸ نمایشگاه حضور پیدا کردند ولی در سال ۱۴۰۱ تا به امروز در ۴ نمایشگاه در خارج استان حضور پیدا کردند و همچنین هشت نمایشگاه در سطح استان در همین هفته برگزار می‌شود.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در ماه‌های آتی نمایشگاه سراسری و نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی را نیز خواهیم داشت که هنرمندان ما در آن حضور می‌بایند.

فولادی در زمینه تعداد بیمه شدگان هنرمند صنایع دستی نیز گفت: در خراسان جنوبی حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر از صنعتگران صنایع دستی بیمه شده‌اند که ۳۵۰ نفر بیمه تأمین اجتماعی و مابقی بیمه صندوق روستاییان و عشایر هستند.

وی یادآور شد: علی رغم روند کند بیمه شدن هنرمندان صنایع دستی امسال نیز طبق قانون افراد بسیار محدودی بیمه خواهند شد.

کد خبر 5511332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha