۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۴۶

مدیرکل ثبت اسناد و املاک اردبیل:

اجرای طرح کاداستر تحول‌آفرینی ثبتی را در اردبیل منجر شده است

اجرای طرح کاداستر تحول‌آفرینی ثبتی را در اردبیل منجر شده است

اردبیل- مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: اجرای کامل طرح کاداستر در استان اردبیل که از سال ۹۸ آغاز شده، بسترهای لازم را برای تحول‌آفرینی ثبتی فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم محمدی بعد از ظهر چهارشنبه در همایش ملی ایده‌های تحول‌آفرین ثبتی در استان اردبیل اظهار کرد: با تصویب قانون کاداستر در کشور، استان اردبیل با ورود کارشناسانه در این حوزه توانسته است ۹۵۶ هزار هکتار اراضی ملی را به ثبت برساند.

وی با اشاره به اینکه اردبیل یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار مساحت دارد، تصریح کرد: برای بیش از ۵۵ درصد این اراضی در ۲ سال گذشته سند صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: علاوه بر اراضی ملی، در بخش دستگاه‌های اجرایی نیز بالغ بر ۸۰ درصد اراضی که بلاتکلیف رها شده بود، سنددار شده است.

محمدی همایش ملی ایده‌های تحول‌آفرین ثبتی را گامی علمی و مهم در راستای ایجاد سیستم‌های نوین ثبتی اعلام کرد و افزود: در این سیستم که قرار است در تمامی استان‌ها اجرایی شود، امکان خطا در صدور اسناد به صفر رسیده و احراز هویت صاحبان املاک و مستغلات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی از ایجاد سایت و سامانه کشوری دیگر برای اجرای این طرح خبر داد و خاطرنشان کرد: سر دفترداران و کارکنان دفاتر می‌توانند با ثبت ایده‌های خود در این سامانه، راهگشای حل مشکلات ثبتی در کشور و گستره استان‌ها باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این همایش از دکتر «ایران سلیمانی» سر دفتر شماره ۱۲۰۹، دکتر «مریم سیدحاتمی» سر دفتر شماره ۱۱۸ و «سید زهرا عاملی» دفتریار شماره هشت اردبیل از سوی دبیرخانه حجاب و عفاف اردبیل، با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 5515270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha