۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۱۱

نماینده ولی فقیه در ورامین:

تکمیل قطار شهری و تبدیل آن به مترو مطالبه مهم مردم دشت ورامین است

تکمیل قطار شهری و تبدیل آن به مترو مطالبه مهم مردم دشت ورامین است

ورامین- امام جمعه و نماینده ولی فقیه در ورامین گفت: تکمیل سریع قطار شهری و تبدیل آن به مترو و نیز احداث بزرگراه دیگر به سوی تهران به عنوان مطالبه مهم مردم دشت ورامین مطرح است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید مرتضی محمودی در خصوص سفر حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان گفت: ورامین و مردم این دشت نقش اساسی در مبدا نهضت اسلامی و دوران انقلاب و دفاع مقدس داشته اند که هیچگاه فراموش نخواهد شد؛ امام راحل (ره) علاقه خاصی به این منطقه داشتند و همواره مردم این دیار را مورد تفقد قرار می‌دادند و مقام معظم رهبری نیز با سفر تاریخی خود در خرداد ۸۲ علاقه خود به این منطقه را ابراز فرمودند.

وی افزود: سفر ریاست محترم جمهور نیز در خرداد ماه اتفاق می‌افتد که به نوعی توجه به آن حماسه بی نظیر و همیشه ماندگار ۱۵ خرداد است.

نماینده ولی فقیه در ورامین گفت: این منطقه در طول ۱۵ سال پس از ۱۵ خرداد سال ۴۲ مورد خشم و غضب رژیم منحوس و طاغوتی پهلوی قرار داشت و از کمترین امکانات بی بهره بود با پیروزی انقلاب اسلامی اگر چه خدمات شایسته ای صورت گرفته که باید قدردان آنها بود ولی با توجه به عقب ماندگی‌های دوران طاغوت و سیل مهاجرت و افزایش جمعیت حق این منطقه ادا نشده است.

محمودی ادامه داد: امید است با حضور و عنایت ریاست محترم جمهور و با توجه به تلاش و روحیه انقلابی ایشان گام‌های مؤثری برای تحقق خواسته‌های برحق مردم برداشته شود.

وی با برشمردن نیازها و خواسته‌های ضروری این منطقه گفت: تکمیل سریع قطار شهری و تبدیل آن به مترو، احداث بزرگراه دیگر به سوی تهران برای نجات از این ترافیک خسته کننده، توجه جدی به تأمین آب کشاورزی و نهاده‌های دامی و رونق هرچه بیشتر دامپروری، راه اندازی مرکز صدا و سیمای شهرستان‌های استان تهران، تجهیز و توسعه بیمارستان‌های منطقه، ابلاغ فرمانداری ویژه که وعده‌ی بر زمین مانده است، تأمین ناوگان مسافربری مورد نیاز مردم، حل مشکلات شهرک‌های صنعتی خاصه شهرک خیرآباد از جمله نیازهای ضروری این منطقه است که امیداست با سفر پر خیر و برکت ایشان مورد عنایت قرار گیرد.

محمودی گفت: البته توجه به برخی ظرفیت‌های منحصر به فرد منطقه و تمدن و ریشه فرهنگی این دیار اقتضا دارد جهت توسعه و تقویت زیر ساخت‌های فرهنگی و کمک به حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و احداث باغ موزه دفاع مقدس و تأمین امکانات تفریحی و ورزشی همچون اردوگاه دانش آموزی نیز تدابیر لازم اتخاذ گردد که برنامه‌ریزی و پیگیری مدیران محترم می‌تواند به حفاظت از سرمایه‌های معنوی و فرهنگی این منطقه کمک کند.

کد خبر 5516931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      واقعا این سه شهر نیاز به خط مترو به سمت تهران دارن مسئولین محترم پیگیر این موضوع باشن