۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۳۰

معاون دادگستری خراسان رضوی:

مکانی برای طرح مطالبات قانونی شهروندان در نظر گرفته شود

مکانی برای طرح مطالبات قانونی شهروندان در نظر گرفته شود

مشهد ـ معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: باید مکانی برای طرح مطالبات قانونی شهروندان در نظر داشته و این موضوع را باید از دادستانی پیگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر مرتضوی ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: باید مکانی برای جانمایی تجمعات و طرح مطالبات قانونی شهروندان در نظر گرفته شود و همچنین برای برگزاری تجمعات قانونی باید مجوز از سوی فرمانداری صادر شود و باید بین تجمعات هدفمند و قانونی با تجمعات تخریبی و اغتشاش تفکیک قائل شد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: تجمع و تحصن چاره کار نیست و باید به دنبال راهکارهای نتیجه بخش بود و مطالبات مردم از دستگاه‌ها و نهادهای خاص باید به صورت مکتوب اعلام تا رسیدگی لازم از طریق سازمان بازرسی و دستگاه‌های مرتبط صورت گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضائیه در خراسان رضوی بیان کرد: از اول تیرماه هفته قوه قضائیه آغاز می‌شود که بازدید از پارک علم و فناوری استان و نشست جمعی از قضات با فعالان حوزه صنعت، تولید و فناوری از برنامه‌هایی است که در این ایام برگزار خواهد شد.

مرتضوی اظهار کرد: میز خدمت در نماز جمعه این هفته مشهد و خراسان رضوی برپا می‌شود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی افزود: همچنین از دیگر برنامه‌های هفته قوه قضائیه افتتاح قرارگاه اجتماعی است.

وی در ادامه گفت: معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: سال ٩٩ میزان اشتغال زندانیان این استان فقط ٢٢ درصد بود که این میزان در پایان سال ۱۴۰۰ به ٧۴ درصد رسید.

مرتضوی اظهار کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی و تأمین کالاهای اساسی و ارزاق عمومی، وضعیت نانوایی‌ها و توزیع نهاده‌های دامی ۱۰ جلسه با ۴۳ مصوبه برگزار شد و آسیب‌شناسی لازم صورت گرفت و در سایر حوزه‌ها نیز سال گذشته بدون تشکیل پرونده، ٢٠٠ مورد مشکل رسیدگی و حل و فصل شد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: سال گذشته در حوزه اقتصاد مقاومتی در کشور رتبه اول را کسب کردیم و ۶۵٢ جلسه در حوزه صنعت و تولید بدون تشکیل پرونده با ۲ هزار و ۱۱۲ مصوبه تشکیل شد که خروجی آن حل مشکلات ۶۱۰ واحد تولیدی در استان بود و قضات هم ۶۸۱ بازدید از واحدهای تولیدی انجام دادند.

کد خبر 5518348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha