معاون دبیرکل «نجباء» عراق:

گروه‌های سیاسی عراق برای برون‌رفت از بحران عازم نجف شوند

گروه‌های سیاسی عراق برای برون‌رفت از بحران عازم نجف شوند

معاون دبیرکل جنبش «نجباء» عراق تأکید کرد: صحنه سیاسی کشور آنقدر پیچیده است که ما به تفکری برتر، بینشی عمیق و یک تصمیم منصفانه سرنوشت‌ساز نیازمندیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع رسانی جنبش مقاومت اسلامی «نجباء»، «نصر الشمری» معاون دبیرکل «شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل این جنبش در پیامی ناظر به وضعیت سیاسی عراق، اعلام کرد: صحنه سیاسی کشور آنقدر پیچیده است که ما به تفکری برتر، بینشی عمیق و یک تصمیم منصفانه سرنوشت‌ساز نیازمندیم و کسی جز مرجعیت دینی، دارای مجموع این شرایط نیست.

بر اساس این گزارش، وی در همین رابطه ادامه داد: بنابراین بر همه گروه‌های سیاسی فرض است که عازم نجف شده و تمام موانع و دلایلی را که موجب شده است مرجعیت از پذیرش فعالان سیاسی پرهیز کند، از میان بردارند.

معاون دبیرکل نجباء ضمن توصیه به احزاب سیاسی برای معرفی افراد باکفایت و پاک‌دست به مرجعیت، خاطرنشان ساخت: این اقدام باید پیش از سوق یافتن کشور به مسیر مجهولی که در آن خطر، چالش و توطئه وجود دارد، انجام شود.

پیش از این، «عادل المانع» عضو ائتلاف دولت قانون عراق سخنانی را در خصوص تمدید دوره نخست وزیری «مصطفی الکاظمی» توسط نمایندگان پارلمان این کشور، مطرح کرد.

عضو ائتلاف دولت قانون در این خصوص تصریح کرد: هیچ اتفاق نظری در بیت شیعی برای تمدید دوره دوم نخست وزیری مصطفی الکاظمی وجود ندارد. بنابراین، سناریوی نخست وزیری مجدد الکاظمی منتفی است.

کد خبر 5524859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha