۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۴

وزیرخارجه فنلاند:

مرز مشترک فنلاند و روسیه آرام است/جنگ اوکراین عامل پیوستن به ناتو

مرز مشترک فنلاند و روسیه آرام است/جنگ اوکراین عامل پیوستن به ناتو

وزیرخارجه فنلاند نشست سران ناتو در مادرید را نقطه عطفی در همکاری‌ این کشور با ناتو توصیف کرد و عملیات روسیه علیه اوکراین را عامل ترغیب فنلاند و سوئد برای پیوستن به این ائتلاف نظامی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، پکا هاویستو وزیرخارجه فنلاند امروز پنج شنبه در حاشیه نشست سران ناتو در مادرید اسپانیا با شبکه الجزیره گفتگو کرد.

وی نشست سران ناتو در مادرید را نقطه عطفی در همکاری‌های این کشور با این ائتلاف نظامی توصیف کرد و گفت: مسأله‌ای که باعث شد سوئد و فنلاند به پیوستن به ناتو ترغیب شوند، عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین و پیامدهای آن بود.

وزیرخارجه فنلاند افزود: مرزهای مشترک ما با روسیه در شرایط کنونی امن و آرام است، اما باید برای هر گونه اتفاق اضطراری آماده باشیم.

پکا هاویستو در ادامه با ادعای اینکه تلاش‌های اروپا برای افزایش امنیت جمعی، نتوانست مانع جنگ اوکراین شود، افزود: در شرایط فعلی نیازی به حضور نیروهای ناتو در اراضی فنلاند نداریم و راهکارهای امنیت جمعی را همچنان ادامه خواهیم داد.

وزیرخارجه فنلاند نگرانی‌های کشورهای حوزه بالتیک را عاملی برای اهتمام ناتو به مرزهای شرقی اش توصیف کرد و افزود: روسیه با مانع تراشی در دسترسی به دریای سیاه، بحران غذایی در جهان را تشدید کرده است.

کد خبر 5527426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha