۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۰

«تهران تایمز» بررسی کرد؛

آغاز فصل جدیدی در روابط دو جانبه ایران و سوریه

آغاز فصل جدیدی در روابط دو جانبه ایران و سوریه

روزنامه تهران تایمز در شماره امروز خود به تقویت روابط میان تهران و دمشق در بحبوحه تعاملات دیپلماتیک دو جانبه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه تهران تایمز در شماره امروز خود به تقویت روابط میان تهران و دمشق در بحبوحه تعاملات دیپلماتیک دو جانبه پرداخت. در گزارش این روزنامه آمده است:

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی روز شنبه به منظور تقویت بیشتر روابط دو جانبه میان تهران و دمشق راهی سوریه شد.

وزارت خارجه ایران در این باره اعلام کرد سفر امیرعبداللهیان به منظور رایزنی بر سر مسائل دو جانبه و بحث و تبادل نظر در خصوص تحولات منطقه‌ای و بین المللی صورت می‌گیرد. خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، اعلام کرد وزیر خارجه ایران پس از ورود به دمشق مورد استقبال «فیصل مقداد» همتای سوریه خود قرار گرفت.

وزیر خارجه سوریه سفر امیرعبدالهیان به این کشور را که پس از تحولات بسیار داخلی، منطقه‌ای و بین المللی صورت می‌گرفت، بسیار مهم ارزیابی کرد. مقداد در این باره گفت: ما در پرونده هسته‌ای در کنار ایران هستیم و از مواضع جمهوری اسلامی در این زمینه حمایت می‌کنیم.

وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار روابط دو جانبه با سوریه را حائز اهمیت دانست. امیر عبداللهیان با اشاره به سفر اخیر «بشار اسد» رئیس جمهور اسد به تهران، آن را نقطه عطفی در روابط دو کشور دانست و یادآور شد ایران و سوریه در همه زمینه‌ها وارد مرحله جدیدی شده اند.

سفر امیر عبداللهیان در حالی به سوریه انجام شد که منطقه غرب آسیا شاهد تحولات مداوم از جمله حملات رژیم صهیونیستی علیه سوریه است. وزیر خارجه سوریه در این باره تاکید کرد که وضعیت سوریه نیازمند رایزنی میان تهران و دمشق به ویژه در رابطه با حملات رژیم صهیونیستی به سوریه و تهدیدات این رژیم علیه ایران است.

سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی با تجاوز روز شنبه رژیم صهیونیستی به سوریه مقارن بود. خبرگزاری سانا در این باره گزارش داد که در جریان حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی طرطوس دو غیرنظامی مجروح شدند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی نیز ضمن محکوم کردن تجاوز روز شنبه صهیونیست‌ها به سوریه گفت ایران تجاوز صبح امروز رژیم صهیونیستی به جنوب طرطوس را محکوم می‌کند. به گفته امیر عبداللهیان، رژیم صهیونیستی همواره به دنبال برهم زدن امنیت و ثبات در سوریه است و با این حملات درصدد است تا با ناامن نشان دادن دمشق، مانع بازگشت آوارگان سوری شود.

در ماه‌های اخیر، حملات رژیم صهیونیستی انتقادات ایران، سوریه و روسیه را به دنبال داشته است. در ۱۰ ژوئن، رژیم صهیونیستی با تجاوز به فرودگاه دمشق و آسیب رساندن به باند آن، این فرودگاه را روزها از مدار فعالیت خارج کرد.

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت، حملات هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق را محکوم کرد. این مقام روس گفت مسکو در تدارک ارائه قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل در جهت محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی است.

پیشتر روسیه «الکساندر بن زوی» سفیر رژیم صهیونیستی در روسیه را احضار کرد تا مراتب اعتراض خود را نسبت به این حمله به وی اعلام کند. «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه به سفیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مسکو تاکنون از توجیهات ارائه شده از سوی تل آویو متقاعد نشده و منتظر توضیحات تکمیلی در چارچوب مکانیسم موجود در روسیه و رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از اتفاقات خطرناک در سوریه است.

نظر به افزایش همکاری‌های ایران و سوریه، دو کشور می‌توانند به منظور خاتمه دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی، به تقویت همکاری‌های دفاعی دو جانبه روی آورند. تهران و دمشق تقویت روابط دو جانبه را در زمینه‌های مختلف در دستور کار قرار داده و مانعی برای تقویت همکاری‌های دفاعی میان دو طرف وجود ندارد.

کد خبر 5529347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha