تشکیلات خودگردان فلسطین:

رژیم صهیونیستی مسئول کامل قتل «ابوعاقله» است

رژیم صهیونیستی مسئول کامل قتل «ابوعاقله» است

تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به نتیجه تحقیقات آمریکا در مورد قتل «شیرین ابوعاقله» خبرنگار الجزیره گفت که تل آویو مسئول کامل قتل وی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «نبیل ابو ردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین رژیم صهیونیستی را مسئول کامل شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره دانست.

وی افزود: ما تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد نتیجه تحقیقات فلسطینیان دستکاری شود و با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی مسئول قتل این خبرنگار است، پرونده ترور وی را در دادگاه‌های بین المللی به ویژه دیوان کیفری بین المللی پیگیری خواهیم کرد.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد: ما از اینکه رژیم صهیونیستی از زیر بار مسئولیت خود در قبال ترور ابوعاقله شانه خالی کرده است، ابراز تأسف می‌کنیم و از طرف آمریکایی می‌خواهیم که تل آویو را مسئول کامل جنایت قتل ابوعاقله معرفی کند؛ چرا که نتیجه تحقیقات فلسطینی و بین المللی بدون هیچ تردیدی بر مسئولیت ارتش رژیم صهیونیستی در این مورد تاکید می‌کند.

همچنین وزارت خارجه تشکیلات خودگردان نیز در بیانیه‌ای نتیجه تحقیقات اعلام شده از جانب آمریکا در مورد قتل ابوعاقله را به شدت محکوم کرد و آن را تلاشی بیهوده برای حمایت از جنایتکاران و قاتلان دانست.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان با بیان اینکه مسئله را در دیوان کیفری بین المللی پیگیری خواهد کرد، افزود: رژیم صهیونیستی باید در قبال جنایت نظامیانش در ارتکاب قتل عمد علیه خبرنگار الجزیره پاسخگو باشد.

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا در تحقیقات خود درباره قتل خبرنگار الجزیره، مدعی شد شواهدی از تعمدی بودن این جنایت پیدا نکرده است.

وزارت خارجه آمریکا امروز دوشنبه در گزارشی با هدف اتهام زدایی از تل آویو مدعی شد که «شیرین ابوعاقله» احتمالاً در اثر شلیک غیر عمدی گلوله از مواضع صهیونیست‌ها کشته شده است. این گزارش می‌افزاید که با این حال بازرسان مستقل از دستیابی به نتیجه قطعی در خصوص منشأ گلوله‌ای که به این خبرنگار زن اصابت کرد، ناکام ماندند.

پیشتر نتایج تحقیقات یک ماهه روزنامه نیویورک تایمز آمریکا بر شهادت خبرنگار شبکه الجزیره به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست صحه گذاشت. همچنین این رسانه آمریکایی متذکر شده است که در زمان هدف قرار گرفتن ابوعاقله از سوی نظامیان صهیونیست، هیچ نیروی مسلح فلسطینی در محل حضور نداشته و همین خود ادعای صهیونیست‌ها در خصوص اشتباه در هدف قرار دادن این خبرنگار را رد می‌کند.

۱۱ ماه مه گذشته، شیرین ابوعاقله خبرنگار ۵۱ ساله شبکه خبری الجزیره در جریان پوشش خبری زنده یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی، هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شهادت رسید.

کد خبر 5530791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha