۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۵

مدیرکل اوقاف البرز خبر داد؛

برگزاری مراسم دعای عرفه در ۲۰ بقعه متبرکه البرز

برگزاری مراسم دعای عرفه در ۲۰ بقعه متبرکه البرز

البرز - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: با کاهش شیوع کرونا در ۲۰ بقعه متبرکه استان ویژه‌برنامه روز عرفه به صورت حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی دشتکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تبریک روز عرفه و دهه امامت و ولایت اظهار کرد: عرفه یکی از شاخص‌ترین مناسبت‌های اسلام بوده و به عنوان نماد ارتباط معنوی با خداوند متعال، حرکت در مسیر عبودیت و تسلیم شدن تام و تمام بنده مقابل پروردگار شناخته شده است.

وی بیان کرد: بار دیگر روز عرفه روز معبود و روز عید قربان روز سرسپردگی به خداوندی خدا و رهانیدن روح از امیال دنیوی فرارسیده است بر این اساس ما انسان‌ها با نصب العین قرار دادن سنت‌های پیامبران الهی همواره به خداوند یکتا بیش از پیش نزدیک شده و با قرار گرفتن در مسیر تحقق و عبودیت توشه آخرت را با انبوهی از نیات خالصانه و کار نیک در واقع ذخیره و انباشته می‌کنیم تا شاید شفاعت را شامل حال خودمان کنیم.

عرفه روز معرفت و دور بودن قلب از گناه است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه در واقع عرفه روز معرفت، روز دور بودن قلب از گناه و روز خدایی شدن است، تصریح کرد: به فرموده امیرالمومنین علی (ع) برخی از گناهان فقط در روز عرفه بخشیده می‌شود و در معارف اسلامی بر عبادت و نیایش و طلب مغفرت در روز عرفه بسیار سفارش شده است.

وی با بیان اینکه شب و روز این ایام در اسلام مبارک به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: نامگذاری صحرای عرفات نکات بسیار حائز اهمیتی دارد و اشارات زیادی در آن وجود دارد که در واقع شناخت آدم از هوا در این ناحیه اتفاق افتاده، انجام اعمال حج و آدم یا ابراهیم در صحرای عرفات و شناخت حاجیان از یکدیگر در این صحرا اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: همه این اتفاقات مهم باعث شده است که این صحرا به نام صحرای عرفات نامگذاری شود.

دشتکی با بین اینکه اهمیت دعای عرفه با قرائت و خواندن آن توسط حضرت سیدالشهدا (ع) دوچندان شده است، گفت: امسال شاهد کاهش شیوع کرونا هستیم و بر این اساس برنامه‌ریزی شده است که در ۲۰ بقعه متبرکه استان البرز ویژه برنامه روز عرفه به صورت حضوری برگزار شود.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ویژه‌برنامه‌های عرفه البرز

وی اظهار کرد: مردم هم بار دیگر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ما را در این امر کمک خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز متذکر شد: برخی از بقاع امامزادگان که مراسم روز عرفه در آنها را اجرا می‌شود شامل آستان مقدس امامزادگان محمد و سکینه خاتون (ع) در حصارک، آستان مقدس امامزاده حسن (ع) در مرکز کرج در محله شاه عباسی، امامزاده حیدر در محله کلاک، امامزاده عبدالله در محمدشهر در روستای علی آباد، امامزاده قاسم در ماهدشت، امامزاده هادی در ینگه امام هشتگرد، امامزاده حسین و بی بی سکینه در محله کردان شهرستان ساوجبلاغ، امامزاده جعفر در هشتگرد قدیم، امامزاده اکبر در شهرستان اشتهارد، امامزاده احمد و محمود در شهرستان نظرآباد میزبان عاشقانه خدای متعال هستند.

کد خبر 5534166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha