۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۴

در یک گفتگوی تلویزیونی صورت گرفت؛

خودستایی نامزد نخست وزیری انگلیس با خاطره‌ «حمله به یک کشور»!

خودستایی نامزد نخست وزیری انگلیس با خاطره‌ «حمله به یک کشور»!

«تام توگندهات» کهنه سرباز ارتش و رئیس کمیته امور خارجی انگلیس که یکی از بخت های نخست وزیری این کشور به شمار می‌رود، اذعان کرد که در «حمله غیرقانونی به یک کشور» حضور داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر از راشاتودی، «تام توگندهات» کهنه سرباز ۴۹ ساله ارتش انگلیس که ریاست کمیته امور خارجی این کشور را بر عهده دارد، در گفتگو با شبکه خبری اسکای نیوز و در خلال پرداختن به توانایی‌های رهبری خود، به‌رغم اذعان به این موضوع که در تهاجم غیرقانونی به یک کشور مستقل شرکت داشته است، به هیچ عنوان از این مسئله ابراز پشیمانی نکرد.

وی در این‌باره گفت: در پیشاهنگی حوزه امور خارجه که مشخصاً همواره حامی کشورمان بوده‌ام، در چندین و چند جبهه در برابر تهدیدهای اقتصادی چین و قلدری‌های روسیه از کشورمان دفاع کرده‌ام.

توگندهات در پاسخ به پرسشی در مورد «شیطنت‌آمیز ترین» کاری که تاکنون انجام داده، گفت: یک بار به یک کشور حمله کردم و حقیقت این است که تمام دوران کاری من در خدمت به کشورمان خلاصه و به عملیات‌های جنگی در عراق و افغانستان منجر شده است.

توگندهات، تفنگدار اسبق نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در برهه‌ای به عنوان افسر اطلاعاتی مسلط به زبان عربی در عراق فعالیت کرده است. وی پس از حضور در افغانستان و فعالیت در این کشور، نشان سلطنتی «ام بی ئی» (MBE) را دریافت کرد.

او همچنین یکی از منتقدان صریح خروج نیروهای انگلیس از افغانستان بود و سقوط کابل را «بعد از بحران سوئز، بزرگ‌ترین فاجعه سیاست خارجی بریتانیا» توصیف کرد.

توگندهات تنها یک روز پس از موافقت «بوریس جانسون» با استعفا، نامزدی خود را برای نخست وزیری انگلیس اعلام کرد و این درحالی است که او که هیچ گونه سابقه مدیریتی در حوزه سیاست ندارد. وی در ماه ژانویه و زمانی که جانسون برای نخستین بار در خطر رأی عدم اعتماد قرار گرفت، از رویاها و چشم‌اندازهای خود برای نشستن بر این مسند پرده برداشته بود.

صرف نظر از نامزدی توگندهات، انتظار می‌رود دست کم ۱۰ نفر برای پست نخست وزیری انگلیس نامزد شوند که از جمله آنها می‌توان به «ریشی سوناک» و «ناظم زهاوی» به ترتیب وزیر خزانه‌داری سابق و فعلی انگلیس، «پنی موردانت» وزیر تجارت و «لیز تراس» وزیر خارجه این کشور اشاره کرد.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

کد خبر 5535525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسین IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 0
      سابقه مدیریت نمیخواد آمریکا و اسراییل هر چی گفت اونو انجام میدن