۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۳

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی:

۳۱ بیمار تنفسی در بیمارستان های خراسان جنوبی بستری هستند

۳۱ بیمار تنفسی در بیمارستان های خراسان جنوبی بستری هستند

بیرجند- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۳۱ بیمار تنفسی در بیمارستان های استان بستری بوده که از این تعداد ۲۳ مورد کرونا مثبت هستند.

غلامرضا شریف زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته از ۱۱۹ تست مولکولی انجام شده، ۴۸ مورد جدید کرونا شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه در همین مدت از ۱۷۴ تست سریع ۸۳ مورد مثبت جدید در شهرستان‌های استان شناسایی شده است، افزود: از مجموع ۲۹۳ تست مولکولی و تست سریع ۱۳۱ مورد مثبت جدید شناسایی شد.

شریف زاده اضافه کرد: از این تعداد ۵۳ مورد در بیرجند، خوسف یک مورد، درمیان شش مورد، زیرکوه هفت مورد، سرایان ۱۰ مورد، سربیشه یک مورد، طبس ۱۱ مورد، فردوس ۱۶ مورد، قائنات ۲۴ و در نهبندان دو مورد مثبت جدید شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته مورد مثبت جدیدی از بشرویه گزارش نشده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۱ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری بوده که از این تعداد ۲۳ مورد کرونا مثبت هستند.

شریف زاده با بیان اینکه از این تعداد بستری، سه مورد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌اند، ادامه داد: در شبانه روز گذشته فوتی جدید ناشی از کرونا در استان نداشته‌ایم و آمار فوتی‌های مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی هزار و ۴۴۸ مورد است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی درباره آمار تزریق واکسن کرونا در استان گفت: تاکنون ۵۸۷ هزار و ۲۴۵ نفر واکسن نوبت اول و ۵۳۱ هزار و ۷۲۱ نفر واکسن نوبت دوم را تزریق کرده‌اند.

شریف زاده اضافه کرد: ۲۲۲ هزار و ۸۳۳ نفر نوبت سوم و هزار و ۱۹۴ نفر واکسن نوبت جهارم کرونا را در استان تزریق کرده‌اند.

به گفته وی در مجموع تاکنون یک میلیون و ۳۴۳ هزار و ۷۴۱ نفر در خراسان جنوبی واکسن کرونا تزریق کرده‌اند که ۵۷۲ مورد آن در ۲۴ ساعت گذشته انجام شده است.

کد خبر 5538339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha