۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵

معاون علوم پزشکی لرستان مطرح کرد؛

تشریح جزئیات طرح «دارویار» در لرستان

تشریح جزئیات طرح «دارویار» در لرستان

خرم‌آباد- معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به جزئیات طرح «دارویار» در این استان، گفت: اجرای این طرح از ۲۳ تیرماه در لرستان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسد بیگی روز جمعه در گفت و گو با رسانه‌ها گفت: اجرای طرح «دارویار» از ۲۳ تیر ماه جاری آغاز شده، در این راستا داروخانه‌های سطح استان ضروری است، موارد لازم را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به مزیت‌های اجرای طرح «دارویار» گفت: توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران، بهره مندی همه دهک‌های درآمدی از یارانه دارو، عدم تغییر پرداخت از جیب بیماران و در مواردی کاهش آن، اجرای بیمه همگانی سلامت برای افراد فاقد بیمه، برقراری پوشش بیمه‌ای برای داروهایی که پیش از این تحت شمول حمایت‌های بیمه‌ای نبوده اند از جمله این مزیت‌ها است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین کاهش کمبودهای دارویی، منطقی شدن تجویز و مصرف دارو و کاهش تقاضای القایی، کنترل قاچاق معکوس و رشد صادرات رسمی دارو، حمایت ویژه از داروهای مصرفی بیماری‌های مزمن، خاص و صعب العلاج را از دیگر مزیت‌های طرح «دارویار» عنوان کرد.

وی با بیان اینکه داروهایی که در حال حاضر تحت پوشش بیمه هستند با اجرای این طرح، پرداخت از جیب مردم بدون تغییر بوده و در برخی اقلام کاهشی خواهد بود گفت: همچنین داروهایی که در حال حاضر تحت پوشش بیمه نیستند نیز برای ۳۶۶ قلم از این داروها پوشش بیمه‌ای به گونه‌ای تعیین شده که مبلغ پرداختی بیماران برای تهیه این داروها پس از اجرای طرح نسبت به قبل از اجرای آن ثابت باشد و در صورت لزوم بیمه‌ها این آمادگی را دارند تا اقلام بیش‌تری را به این فهرست اضافه کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه با اشاره به داروهایی که تهیه آن نیاز به نسخه پزشک ندارد افزود: این داروها افزایش قیمتی نخواهند داشت.

اسد بیگی گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از هموطنان به صورت روزانه از این داروها استفاده می‌کنند بر اساس دستور رئیس جمهور، تعداد ۱۲۰ قلم از این داروها که تواتر مصرف بیش‌تری دارند، تحت پوشش بیمه قرار گرفته است، بنابراین پرداخت از جیب مردم برای این داروها اگر در مسیر بیمه‌ای تهیه شوند، کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به داروهای گیاهی و مکمل‌های غذایی نیز بیان داشت: این بخش از محصولات افزایش قیمتی را تجربه نخواهند کرد، با توجه به سیاست‌های دولت در حمایت از بیماران، قیمت این محصولات مجدداً مورد بررسی قرار گرفته و تا حد امکان قیمت‌ها تعدیل خواهد شد.

کد خبر 5538719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha