۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۲۱:۰۲

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل:

نویسندگان به احیای هویت اردبیل کمک کنند

نویسندگان به احیای هویت اردبیل کمک کنند

اردبیل- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: نویسندگان و اصحاب فرهنگ و خرد شایسته است در آثار ارزشمند خود به احیای هویت تاریخی اردبیل کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضوان باقلاچی عصر یکشنبه در دومین ویژه برنامه «از تبار قلم» در تالار بیضای اردبیلی اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و استان اردبیل در یک حرکت ارزشمند برنامه «از تبار قلم» را با هدف معرفی چهره‌های نویسندگی و تاریخ محلی آغاز کرده که تداوم این اقدام مبارک می‌تواند به توسعه فرهنگ کتابخوانی و تقویت نظام مطالعه کمک کند.

وی تصریح کرد: در این برنامه سعی شد تا آثار «رحمان شاه محمد اردبیلی» به عنوان نویسنده ارزشمند این دیار مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و از زوایای مختلف این حرکت ارزشمند و وزین در عرصه کتاب و نویسندگی او مورد تجلیل و تکریم قرار گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: سعی ما بر این است تا با حمایت از چنین رویدادهایی در اردبیل، نویسندگان و پژوهشگران را بدون هیچ‌گونه تعصب خاص مورد حمایت قرار دهیم چرا که بر این باوریم که روحیه آزاداندیشی و حریت در قلم زمینه ایجاد تحول را در تمام عرصه‌های دیگر مهیا خواهد کرد.

باقلاچی از نویسندگان استان در سالگرد هفته اردبیل خواست تا قدمت و پیشینه تاریخی اردبیل را مبنای قلم‌فرسایی خود قرار داده و سعی کنند به تاریخ‌نگاری محلی و منطقه‌ای کمکی جدی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در گرامیداشت هفته اردبیل رونمایی‌های متعددی از آثار ارزشمند نویسندگان استان انجام خواهد شد و سعی ما بر این خواهد بود تا در این هفته بیش از گذشته زوایای هویتی این دیار را معرفی کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل اضافه کرد: با حمایت از انجمن‌ها و مجموعه‌های غیردولتی سعی می‌کنیم تا در حد وسع و توان پشتیبانی‌های لازم را انجام دهیم تا نویسندگان و فعالان عرصه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای بتوانند مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهند.

کد خبر 5540854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha