۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۱

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران:

۹۸ درصد علل بروز حریق جنگل در مازندران انسانی است

۹۸ درصد علل بروز حریق جنگل در مازندران انسانی است

ساری- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - ساری علل بروز ۹۸ درصد حریق عرصه های طبیعی در استان را ناشی از عوامل انسانی دانست.

سرهنگ مجید ذکریایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اخطارهای هواشناسی و گرمای هوا گفت: بیش از ۹۸ درصد علل بروز آتش در عرصه‌های طبیعی انسانی است و با وزش باد گرم در جنگل، سبب حریق می‌شود.

وی با اظهار اینکه آتش سوزی‌ها خسارت‌های سنگینی به عرصه‌های ملی وارد می‌کند، افزود: بخشی از آتش سوزی در فصل برداشت محصولات کشاورزی ناشی از سرایت آتش از مزارع به عرصه‌های طبیعی است.

وی آتش زدن کاه و کلش را در مزارع کشاورزی ممنوع دانست و گفت: آتش سوزی بقایای کشاورزی سبب آلودگی هوا و فقیرشدن خاک و از بین رفتن موجودات خاک می‌شود و اثرات آن در آینده مشهود خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - ساری با اشاره به چهار هزار کیلومتر مرز مشترک با مستثنیات و روستاها به کشاورزان توصیه کرد که پس از برداشت محصولات از آتش زدن کاه و کلش خودداری کنند.

سرهنگ ذکریایی به اختصاص دو دستگاه بالگرد برای اطفای حریق در منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: در آتش سوزی اخیر در سوادکوه با بهره گیری از بالگرد توانستیم آتش را کامل مهار کنیم.

وی با بیان اینکه بالگرد در پرواز و امدادرسانی با محدودیت روبرو است، خواستار همراهی مردم و جوامع محلی برای پیشگیری از بروز حریق شد.

کد خبر 5541843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha