۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۰۴

هیأت مدیره مؤسسه امام هادی (ع):

دومین همایش واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه در قم برگزار می شود

دومین همایش واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه در قم برگزار می شود

قم-رئیس هیأت مدیره مؤسسه امام هادی (ع) گفت: دومین همایش واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه یکشنبه هفته آینده در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی میرلوحی روز چهارشنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم اظهار داشت: ۴ سال قبل در حوزه علمیه قم همایش بزرگی تحت عنوان واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه با حمایت مراجع و حوزه علمیه قم برگزار شد که محتوای مطلوبی داشت.

رئیس هیأت مدیره مؤسسه امام هادی (ع) بیان داشت: حملاتی نسبت به احادیث و اخبار صورت می‌گیرد و به گونه‌ای وانمود می‌شود که توجه به احادیث و اخبار رویکرد غیرعلمی دارد و برخی‌ها نیز در خصوص کتاب‌های بحار و کافی که از کتاب‌های روایی معتبر شیعه می‌باشند سخنان ناروایی مطرح کرده و کنند.

وی عنوان داشت: در زمان رسول الله و پس از فوت پیامبر اسلام با نوشتن احادیث نبی مکرم مخالفت می‌شد و این رویه تا یک قرن بعد از رحلت پیامبر اکرم نیز ادامه داشت و از این مسئله جلوگیری می‌کردند که این امر موجب شد تا جعلیات در احادیث زیاد شود و این در شرایطی است که پیامبر اسلام روزهای آخر عمر شریفشان نسبت به دو امانت قرآن و اهل بیت (ع) سفارش کردند و توصیه ایشان نسبت به پیروی از اهل بیت (ع) در حقیقت توجه به روایات و سیره آنان است.

حجت الاسلام میرلوحی گفت: دومین همایش واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه یکشنبه ۲ مرداد ماه از ساعت ۱۸ در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار می‌شود.

رئیس هیأت مدیره مؤسسه امام هادی (ع) افزود: در این مراسم از کتاب زیارت عاشورا از آغاز تا امروز با تقریظ مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع فقید تقلید رونمایی می‌شود.

وی اضافه کرد: در این کتاب جایگاه سندی زیارت عاشورا آمده و نویسنده کتاب با بیش از ۱۶۰ سند از صدر اسلام تاکنون سند این زیارت را ثابت کرده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) ابراز داشت: آخرین اثر آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید نیز تقریظ دو صفحه‌ای در خصوص این کتاب بوده است.

رئیس هیأت مدیره مؤسسه امام هادی (ع) عنوان داشت: در سال‌های اخیر با تأکیدات رهبری و مراجع به روز مباهله توجه شده و این روز را غدیر ثانی می‌دانند و این روز به صریح قرآن امیرالمومنین جان پیامبر است و سبب شد که این همایش در این روز در مرکز حوزه علمیه خواهران برگزار شود.

حجت الاسلام میرلوحی همچنین بیان داشت: در مکتب اهل بیت (ع) ملاک ارزش اشخاص توجه به روایات ائمه معصومین (ع) است و در روایات داریم میزان نزدیکی شیعیان به امامان بر اساس چگونگی آشنایی آنان به احادیث و روایات سنجیده می‌شود.

وی گفت: امروز در هجمه فرهنگی دشمنان باید به علوم اهل بیت (ع) پناه برد و برای رفع شبهات به اسلام فقاهتی تمسک جست.

دومین همایش واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه در قم برگزار می شود

همایش تخصصی محرم و فرصت‌های بی بدیل آگاهی بخشی

مدیر عامل مؤسسه فرهنگی امام هادی (ع) نیز اظهار داشت: در سال ۹۷ همایش واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه در قم برگزار شد که آیت الله وحید خراسانی، آیت الله صافی گلپایگانی و آیت الله شبیری زنجانی برای این همایش پیامی صادر کردند و سخنرانی داشتند و در روز مباهله امسال نیز دومین همایش در این موضوع در قم برگزار می‌شود.

علیرضا مهدوی شاهرودی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و آغاز سفرهای تبلیغی طلاب و روحانیون به بلا مختلف افزود: همایش تخصصی محرم و فرصت‌های بی بدیل آگاهی بخشی نیز در روز دوم و سوم مردادماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سخنرانان این همایش دو روزه که به صورت صبح و عصر در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران قم برگزار می‌شود گفت: آیت الله ابوالقاسم علیدوست و آیت الله نجم الدین طبسی، حجت الاسلام علی نظری منفرد، حجت الاسلام محمدباقر علوی تهرانی، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی، حجت الاسلام مهدی دوایی، حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی، حجت الاسلام حسن طارمی راد، حجت الاسلام حسن هاشمی جزی و حجت الاسلام رضا مختاری از سخنرانان پنل‌های تخصصی این همایش هستند.

کد خبر 5543163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha