۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۵

وزیر صمت عنوان کرد؛

حمایت وزارت صمت از طرح های توسعه صنعتی

حمایت وزارت صمت از طرح های توسعه صنعتی

ساوه - وزیر صمت گفت: وزارت صنعت از طرح‌های توسعه‌ای صنعتی که می‌توانند نیاز کشور را به واردات آن محصول به حداقل برساند حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا فاطمی امین ظهر جمعه در نشست هم اندیشی در محل فرمانداری ساوه اظهار کرد: در بازدیدی که امروز از شهرستان ساوه و شهرک صنعتی داشتیم در حوزه صنعت ساوه چالش اشتغال نداریم بلکه مشکل بحث مسکن است، در شهرهای دیگر در جوار شهر صنعتی با حمایت صنایع و تسهیلاتی که دولت اختصاص داده زمین برای ساخت مسکن کارگران اجرایی شده امیدواریم شاهد این اتفاق در ساوه نیز باشیم.

وی افزود: تقسیم ارزش افزوده به صورت مساوی عادلانه نیست زیرا وجود صنایع در شهرها مشکلات زیست محیطی و آلایندگی برای مردم آن منطقه دارد و باید در بحث توزیع ارزش افزوده به شهرهای صنعتی نگاه ویژه صورت بگیرد.

وزیر صمت تصریح کرد: متأسفانه در چند سال گذشته عقب ماندگی شدیدی در بحث نیروگاه داشتیم که باید به صورت میانگین سالانه ۳ هزار مگاوات نیروگاه احداث شود.

فاطمی امین بیان کرد: دو اقدام مهم در دولت سیزدهم انجام شد یکی اقدام کوتاه مدت در خصوص هماهنگی و نظم در قطعی برق بود و دیگری احداث نیروگاه بود که خوشبختانه با همکاری شرکت‌های بزرگ احداث ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه منعقد شده است.

وی با اشاره به لزوم جبران عقب ماندگی در خصوص نیروگاه‌ها گفت: از صنایع انتظار داریم در صورتی که ظرفیت‌های لازم را برای احداث نیروگاه دارند نسبت به احداث نیروگاه اقدام کنند.

وزیر صمت با اشاره به حمایت دولت از صنایع تصریح کرد: وزارت صنعت از طرح‌های توسعه‌ای صنعتی که می‌توانند نیاز کشور را به واردات آن محصول به حداقل برسانند حمایت می‌کند.

کد خبر 5544367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha