۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۲۰

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی:

تخصیص ۹ میلیارد تومان برای به روز رسانی تجهیزات کارگاه‌ها

 تخصیص ۹ میلیارد تومان برای به روز رسانی تجهیزات کارگاه‌ها

بیرجند- مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از تخصیص ۹ میلیارد تومان اعتبار برای به روز رسانی تجهیزات و امکانات کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر حسن کامرانی فرد ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت اظهار کرد: با توجه به اهمیت به روز رسانی تجهیزات موجود در کارگاه‌های مراکز فنی و حرفه‌ای، ۹ میلیارد تومان برای این منظور تخصیص یافته است که بیشتر در رشته‌های جدید بوده است.

به گفته وی از ابتدای سال تا کنون در مجموع یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ساعت آموزش داده‌ایم که از این میزان ۹۱۴ هزار و۲۷۱ نفر ساعت در بخش دولتی و دو هزار و ۳۴۵ نفر در قالب ۴۰۴ هزار و ۴۰۸ نفر ساعت در بخش آزاد آموزش دیده‌اند.

وی اضافه کرد: در این مدت ۶۹ مجوز برای مراکز آزاد صادر شده و شش هزار و ۳۸۴ نفر برای شرکت در آزمون‌ها معرفی شده‌اند که چهار هزار و۲۰۶ نفر آنها قبول شده‌اند که این موضوع نشانگر قبولی ۶۶.۵ درصد شرکت کنندگان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تصریح کرد: در چهار ماه ابتدای سال مجوز فعالیت برای هفت مرکز جوار کارگاهی و دو مجوز مرکز مدیریت و مشاوره شغلی برای دانشگاه آزاد اسلامی و صنعتی بیرجند صادر و دو مجوز هم برای دانشگاه‌های علوم پزشکی و فرهنگیان در حال صدور است.

کامرانی فرد تصریح کرد: سه دپارتمان گوهر تراشی در فردوس، تایر در کویر تایر و معدن در نهبندان ایجاد شده که تجهیزات نهبندان به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان در حال انتقال است و پیشنهاد ایجاد دپارتمان ماشین‌های کشاورزی در بشرویه هم ارائه شده است.

به گفته وی با هدف برقراری عدالت آموزشی، با ایجاد خوابگاه و فعالیت سلف سرویس با کمک خیرین در بیرجند و قاین شرایط برای آموزش همگان فراهم شده است.

وی ادامه داد: برای ایجاد بیش از ۱۸۰ محیط کار واقعی به واحدهای صنعتی مجوز داده شده است و با استقرار شرکت‌های دانش بنیان در مرکز بیرجند شرایط استفاده آنها از تجهیزات ما و آموزش رایگان در رشته‌های دانش بنیان به متقاضیان به وجود آمده است.

وی بیان داشت: برای هدفمندی دوره‌های آموزش روستایی، مجمع خیرین استان تشکیل و بیش از ۱۰۰ دست لباس در کارگاه‌های روستایی تولید محور، دوخته شده است.

کامرانی فرد با اشاره به ایجاد اشتغال ۶۵ درصدی در خروجی دوره‌های آموزشی گفت: طرح‌های مهارت افزایی ترکیبی با هدف ارتقای مهارت آموزشی دانشجویان و طرح مهارت آموزی دانش آموختگان در حال اجرا است.

به گفته وی یک نفر از ۱۷ برگزیده کشور برای حضور در رقابت‌های مهارت در کره جنوبی، از خراسان جنوبی انتخاب شده است و در ۱۹ مرکز فنی و حرفه‌ای استان با ۱۰۰ کارگاه آموزشی و در ۵۵۰ رشته آموزشی به افراد آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش خصوصی هم در ۲۸۸ آموزشگاه، آموزش‌های مهارتی را در ۲۲۶ رشته آموزش می‌دهند.

کد خبر 5545154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha