۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۲۵

استاندار مازندران:

« شیخ فضل الله» طلایه دار جهاد تبیین در نهضت مشروطه مشروعه بود

« شیخ فضل الله» طلایه دار جهاد تبیین در نهضت مشروطه مشروعه بود

نور - استاندار مازندران با بیان اینکه شهید شیخ فضل الله نوری طلایه دار جهاد تبیین در جریان نهضت مشروطه مشروعه بود و گفت: وی تداوم بخش راه عاشورایی امام حسین (ع) بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور بعدازظهر پنجشنبه در یادواره شهید شیخ فضل الله نوری با بیان اینکه انقلاب ما نهال پرثمری است که خون‌های گرانبهایی به پای آن ریخته شد، افزود: نهضت مشروطه شبیه انقلاب اسلامی بود و در هر دو نهضت عالمان دینی و مراجع در آن حضور داشتند.

وی افزود: در کنار علما و بزرگانی نظیر شهید فضل الله نوری، مردم دلسوز و سردارانی نیز حضور داشتند و پیش از نهضت مشروطه عالمان و مجهتدان آزاد بودند و پس از آن حکم اعدام برای مجتهدی نظیر شیخ فضل الله نوری صادر شد و به شهادت رسید.

وی گفت: شیخ فضل الله یکی از رهبران و پایه گذاران انقلاب اسلامی ایران است و جریانی که توسط وی شکل گرفت، شاگردان زیادی از جمله حضرت امام راحل را سیراب کرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه شیخ فضل الله نوری یک جریان برخاسته از اسلام اصیل بود، گفت: شیخ فضل الله از تبار علویان بود و قرن‌ها بعد از شکل گیری علویان مازندران به عنوان مجتهد عالم و عدالت خواه، ایران اسلامی را از افتادن در دامن غرب نجات داد.

حسینی پور یادآور شد: مازندران مفتخر است که هزار و ۱۰۰ سال قبل اولین حکومت شیعی را شکل داد و شیخ فضل الله نور زاییده این ملت علو است هرچند روشنفکران تهمت‌های ناروایی به شیخ شهید زدند.

وی با بیان اینکه شیخ فضل الله از پایه گذاران جریان مخالفت با استبداد زمان بود، گفت: وی با سکولاریسم مخالف بود و فریاد ملت ایران عزیز بود.

استاندار مازندران تصریح کرد: شیخ فضل الله در جریان نهضت تنباکو از رهبران مقابله با انگلیس و قاجار بود ودر ابتدای شکل گیری مشروطه علیه استبداد از پایه گذاران آن بود و درک قدرت شیخ فضل از سوی غربگرایان و دشمنان عامل اصلی شهادت وی بوده است.

حسینی پور از شیخ فضل الله نوری به عنوان طلایه دار جهاد تبیین در نهضت مشروطه مشروعه یاد کرد.

کد خبر 5549753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha