۱۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۵

همزمان با هفتم محرم؛

ورزشگاه رضازاده اردبیل میزبان همایش «شیرخوارگان حسینی» می‌شود

ورزشگاه رضازاده اردبیل میزبان همایش «شیرخوارگان حسینی» می‌شود

اردبیل-مسئول هیات رزمندگان استان اردبیل گفت: همزمان با هفتم محرم همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی صبح روز جمعه در ورزشگاه ۶هزار نفری رضازاده اردبیل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حسن زاده ظهر پنجشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی اظهار کرد: همزمان با هفتم محرم همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی صبح روز جمعه در ورزشگاه ۶ هزار نفری رضازاده اردبیل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم ساعت ۹.۳۰ صبح روز جمعه ۱۴ مردادماه در ورزشگاه حسین رضازاده شروع خواهد شد، گفت: این همایش به یاد طفل صغیر امام حسین (ع) و در راستای تبیین فرهنگ عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

مسئول هیأت رزمندگان استان اردبیل بیان کرد: حجت الاسلام حسین نوری به عنوان سخنران مراسم در این همایش حضور می‌یابند و همچنین عبداله داداشی و اباصلت ابراهیمی مداحان اهل بیت (ع) نیز به مداحی در رثای شهدای کربلا به ویژه حضرت علی اصغر (ع) خواهند پرداخت.

حسن زاده ادامه داد: همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگری همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه و افغانستان همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان برای حضرت علی اصغر (ع) کودک شیرخوار امام حسین (ع) در کربلا به گریه و عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند و گهواره نمادین او را در مجلس می‌گردانند.

کد خبر 5555871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha