۱۳ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۵۶

با حضور در وزارت‌خارجه صورت گرفت؛

دیدار سفرای ایران در موریتانی،آلمان و سنگال با «امیرعبداللهیان»

دیدار سفرای ایران در موریتانی،آلمان و سنگال با «امیرعبداللهیان»

سفرای جدید ایران در موریتانی،آلمان سنگال و کاردار کشورمان در ماداگاسکار با رئیس دستگاه دیپلماسی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «امیر علی شهیدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در موریتانی امروز در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان، از حوزه مأموریت و اقدامات به عمل آمده در زمینه توسعه و گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری میان دو کشور، گزارشی ارائه کرد.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار توصیه‌ها و رهنمودهایی در ارتباط با ارتقا مناسبات دو کشور را مطرح ساخت.

لزوم توجه بیشتر به ایرانیان مقیم آلمان

همچنین «محمود فرازنده» سفیر جدید کشورمان در آلمان در دیدار روز پنجشنبه با وزیر امور خارجه، گزارشی از حوزه مأموریت و آخرین تحولات روابط دو جانبه در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ارائه کرد.

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار ضمن ارائه توصیه‌ها و رهنمودهایی در زمینه مناسبات دو کشور، توجه هرچه بیشتر به ایرانیان مقیم و برنامه ریزی برای تعامل هرچه بیشتر با هموطنان را مورد تاکید قرار داد.

«محمد رضا دهشیری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال هم در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان گزارشی از حوزه مأموریت خود و اقدامات به عمل آمده در زمینه توسعه و بسط مناسبات سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی میان دو کشور ارائه کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی نیز در این دیدار نقطه نظرات و رهنمودهای لازم در ارتباط با گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و سنگال را ارائه کرد.

رویکرد دولت فعال سازی روابط با آفریقا است

«حسن علی بخشی» کاردار جمهوری اسلامی ایران در ماداگاسکار چهارمین دیپلماتی بود که عصر امروز با امیر عبداللهیان دیدار و گفتگو کرد و خلاصه‌ای از وضعیت روابط جمهوری اسلامی ایران با ماداگاسکار، موریس، سیشل و کومور را ارائه داد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به رویکرد دولت در زمینه فعال سازی روابط با آفریقا در حوزه‌های مختلف، نقطه نظرات و دیدگاه وزارت امور خارجه برای فعال سازی مناسبات فی‌مابین را مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 5556192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha