۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۵۳

مدیرعامل شرکت مترو تهران مطرح کرد؛

پایانه اکباتان جزو معدود سازه‌های زیرزمینی دنیا است

پایانه اکباتان جزو معدود سازه‌های زیرزمینی دنیا است

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: پایانه اکباتان بزرگترین پایانه زیرزمینی کشور و جزو معدود سازه‌های زیرزمینی دنیا است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود درستی مدیر عامل شرکت مترو تهران در مراسم افتتاح پایانه اکباتان با بیان اینکه این پایانه بزرگترین پایانه زیرزمینی کشور است گفت: جزو معدود سازه‌های زیرزمینی در دنیا است.

وی ادامه داد: خط ۴ مترو تهران بیشترین تعداد مسافر را دارد و از اهمیت ویژه‌ای برای تهران و حمل و نقل عمومی برخوردار است.

درستی با بیان اینکه خط ۴ مترو تهران به طول ۲۰ کیلومتر شرق و غرب را به یکدیگر متصل می‌کند، گفت: در این خط ۱۹ ایستگاه وجود دارد و یکی از مهمترین خطوط مترو تهران است و ۴ کیلومتر دیگر به سمت غرب ادامه خواهد داشت و امیدواریم یک ایستگاه از ۳ ایستگاه باقی مانده را تا پایان سال افتتاح کنیم.

مدیر عامل شرکت مترو تهران تصریح کرد: ساخت این پایانه ۱۴ سال پیش آغاز شد و برای ساخت این پایانه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که با توجه به قیمت روز ۲ هزار میلیارد تومان به دارایی‌های شهرداری تهران اضافه می‌کند.

وی اظهار کرد: حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ نفر روزانه با مترو تردد می‌کنند و این ۱۰ درصد حمل و نقل تهران است و بر همین اساس باید تمام ارکان برای توسعه حمل و نقل عمومی به کار گرفته شود.

درستی گفت: امیدوارم در بستر این پایانه بتوانیم مسافرگیری بهتری داشته باشیم علاوه بر آن باید پایانه آزادگان، تختی و دولت آباد را نیز افتتاح کنیم.

کد خبر 5567475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha