۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۴۶

سیاست های غلط گذشته پزشکان را از بخش دولتی فراری داده است

سیاست های غلط گذشته پزشکان را از بخش دولتی فراری داده است

قزوین- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه سیاست های غلط گذشته پزشک را از بخش دولتی فراری می دهد، گفت:کمبود دانشجو در برخی رشته های پزشکی آینده نظام سلامت را دچار بحران میکند.

به گزارش خبرنگار مهر عبدالله کشاورز در نشست خبری که ظهر یکشنبه در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که تنها به استان قزوین مربوط نمی‌شود جذب و نگهداری متخصصان است، اظهار کرد: شهرستان‌های استان قزوین نظیر بویین زهرا، آبیک و البرز به لحاظ محرومیت ۵ از ۵ هستند و محروم شناخته نمی‌شوند در حالی که به لحاظ بهره مندی، این درصد با واقعیت برابری نمی‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: ما و مسئولین ارشد استانی و نیز نمایندگان استان در مجلس به دنبال این هستیم که ضریب محرومیت در خصوص شهرستان‌های استان اعمال شود تا موضوع توجیهی برای ماندگار شدن متخصصین در شهرستان‌های ما باشد.

وی گفت: سیاست‌های غلط گذشته باعث شده عملاً پزشکان از بخش دولتی فراری شوند، برای مثال مالیات در بخش خصوصی ۱۰ درصد و در بخش دولتی تا ۳۵ درصد بر حقوق پزشکان اعمال می‌شود.

این مسئول ادامه داد: ما انتظار داریم پزشکان در بخش‌های محروم فعالیت کنند ولی هیچ امکاناتی در اختیار آنها قرار نمی‌دهیم لذا لازم است فرمانداران بخش‌های محروم نیز در تأمین امکانات رفاهی برای پزشکان اقداماتی داشته باشند.

وی با بیان این نکته که در ورودی برخی از رشته‌ها با کمبود مواجه هستند و این مسئله آینده کشور در زمینه سلامت و پزشکی را دچار بحران خواهد کرد گفت: یکی از نیازهای استان متخصص بیهوشی در سال گذشته ما دو متخصص برای استان جذب کرده‌ایم و خروجی دانشگاه ما تنها ۸ متخصص بیهوشی بوده است.

کشاورز گفت: پزشکان متخصص در همه شهرستان‌های ما حاضر هستند، در شهرستان تاکستان ٢٩ متخصص فعالیت می‌کنند و بدون وقفه خاصی خدمات ارائه می‌نمایند، در آبیک جز برخی روزها متخصص‌های لازم حضور دارند.

کد خبر 5575284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      0 0
      در بخش دولتی وظایف متعددی با حقوق بسیار کم بر پزشک اعمال میشود البته انهایی که در معاونتهای بهداشت ودرمان نشسته اند هی برای خود حق مدیریت وکارانه وماموریت رد میکنند ولی پزشک اصلی مراکز که بار اصلی را به دوش میکشد حقیقتا یک دهم انها درامد دارد