۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۵۱

کرملین: انتخاب تراس، می تواند وخامت روابط با انگلیس را تشدید کند

کرملین: انتخاب تراس، می تواند وخامت روابط با انگلیس را تشدید کند

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با یادآوری رویکرد مقامات انگلیس، از احتمال وخامت روابط دو جانبه در دوره نخست وزیری لیز تراس گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به انتخاب نخست وزیر جدید برای دولت انگلیس، احتمال وخامت در روابط میان لندن و مسکو را دور از ذهن ندانست.

«دیمیتری پسکوف» روز دوشنبه و پس از انتخاب «لیز تراس» به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس، در پاسخ به این سوال که تحول تازه روابط دو کشور را تحت تاثیر قرار می دهد یا خیر، گفت این احتمال که روابط تیره با انگلیس در زمان نخست‌وزیر جدید این کشور رو به وخامت گذارد، را نمی تواند رد کند.

این مقام روس در ادامه افزود: نمی‌خواهم بگویم که اوضاع می‌تواند رو به تیرگی رود، زیرا تصور بدتر از این دشوار است.

پسکوف ادامه داد که اما متأسفانه با توجه به اینکه مدعیان نخست وزیری انگلیس در لفاظی‌های ضد روسی و تهدید به اقدامات علیه کشور ما، با هم یکدیگر رقابت می‌کنند، نمی‌توان این احتمال را رد کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد: تصور نکنید که می توانیم به چشم انداز مثبت امیدوار باشیم. عرضه کامل گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم ۱ تا زمان لغو همه تحریم های غرب علیه مسکو از سرگرفته نخواهد شد.

روابط روسیه و انگلیس طی سالهای گذشته خالی از تنش نبوده و دو کشور در موضوعات مختلفی که تازه ترین آنها جنگ اوکراین است، در دو جبهه مقابل هم قرار دارند.

کد خبر 5582504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha