۱۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱:۰۹

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

عملیات ایجاد شبکه آبیاری اراضی پایین دست سد «کوهبرد» آغاز می شود

عملیات ایجاد شبکه آبیاری اراضی پایین دست سد «کوهبرد» آغاز می شود

دهدشت_ رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از آغاز عملیات ایجاد شبکه آبیاری اراضی پایین دست سد «کوهبرد» کهگیلویه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی معتمدی پور شامگاه پنجشنبه در بازدید از محل اجرای این سد، افزود: سازه اصلی سد «کوهبرد» در حال اتمام بوده و پمپاژ و خط انتقال آب نیز در دست اجراست.

وی با تاکید بر افزایش سرعت تکمیل نهایی این سد و رسیدن آب به مزارع کشاورزی، تصریح کرد: آنچه اکنون باید با اولویت انجام شود، این است که مدیریت شهرستان، اراضی کشاورزی زیر دست سد را مطابق قانون برای اجرای شبکه آبیاری تحت فشار در فاز سه و چهار «شبکه داخلی مزارع» مشخص و پرونده آن را ایجاد کند تا هر چه زودتر کشاورزان از مزایای احداث این سد بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: ۵۰ درصد بهای اراضی که زیر پوشش مخزن سد قرار گرفتند، پرداخت شده و این روند ادامه دارد و کشاورزان و مالکان در بهره‌برداری از این سد همراه و همگام هستند.

معتمدی‌پور همچنین از همکاری شرکت امور آب منطقه‌ای برای اخذ مجوزهای تخصیص آب از وزارت نیرو خبر داد و گفت: با اخذ این تخصیص در استفاده از آب سد «کوهبرد» کهگیلویه، مشکل جدی در بهره‌برداری از این سد خاکی نخواهیم داشت.

کد خبر 5585249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha