۲ مهر ۱۴۰۱، ۲۱:۱۷

در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل؛

لاوروف: جائی هست که پس از مداخله آمریکا وضعیتش بهتر شده باشد؟

لاوروف: جائی هست که پس از مداخله آمریکا وضعیتش بهتر شده باشد؟

وزیر خارجه روسیه امروز در سخنانی تصریح کرد: جائی هست که پس از مداخله آمریکا وضعیتش بهتر شده باشد؟

به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز شنبه امروز در سخنانی در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد: جایی هست که پس از مداخله آمریکا وضعیتش بهتر شده باشد؟ مداخلات واشنگتن در خاورمیانه مؤید این موضوع است.

وزیر خارجه روسیه در سخنان خود ادامه داد: روسیه هراسی گسترش یافته است. آنها تلاش می‌کنند تا مسکو را شکست بدهند.. معتقدیم که وعده‌های ناتو در خصوص عدم گسترش حتی به اندازه یک اینچ هم نادرست بوده و اکنون مشاهده می‌شود. به راهبرد دموکراسی آمریکایی در اوکراین نگاه کنید.

وی دراین باره اضافه کرد: مردم شهرهای شرق اوکراین که نتیجه کودتا در سال ۲۰۱۴ در این کشور را نپدیرفتند چند سال هدف بمباران‌ها قرار گرفتند… کشورهای غربی اعتماد به سازمان‌های بین المللی و قوانین بین المللی را تضعیف می‌کنند. ما تصمیم گرفتیم برای نظم جهانی چند قطبی جدید کار کنیم... استقرار تسلیحات ناتو برای رسیدن به مرزهای روسیه با هدف کنترل کشورهای آسیایی است. کشورهای مستقلی وجود دارند که آماده دفاع از منافع خود هستند و این منجر به ایجاد یک نظام چند قطبی می‌شود.

این مقام روسی تأکید کرد: واشنگتن در موضوع ایران و تایوان با آتش بازی می‌کند. تحریم‌های آمریکا ابزار باج خواهی است.

لاوروف خاطر نشان کرد: آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه اعلام جنگ اقتصادی کردند که منجر به افزایش قیمت‌ها شد. کشتی‌های غلات اوکراینی به کشورهایی که به آنها نیاز دارند، نمی‌روند. من متقاعد شده ام که در مقطعی خواهیم فهمید که راهبرد ایالات متحده در مورد اوکراین چگونه ایجاد شده و ادامه خواهد یافت. آمریکا می‌خواهد تمام دنیا را به مالکیت خود درآورد و این کار را از طریق تحریم‌های یکجانبه که منشور سازمان ملل را نقض می‌کند، انجام می‌ دهد.

وی اضافه کرد: آمریکا و اتحادیه اروپا با اعلام جنگ اقتصادی علیه روسیه، بحران اقتصادی را تشدید کردند. در طول سال‌ها پیشنهادهای امنیتی را در اروپا ارائه کرده ایم؛ اما پاسخ آنها متکبرانه بود.

لاوروف ادامه داد: هر کشور مستقلی همان اقداماتی را که ما در اوکراین انجام دادیم (عملیات ویژه نظامی)، انجام خواهد داد. …شورای امنیت سازمان ملل باید به کشورهای آسیایی و آفریقایی گسترش یابد. نگران تلاش‌های برخی کشورها هستیم که اختیارات شورای امنیت را تضعیف می‌کند. تلاش‌های ایالات متحده دموکراتیک نیست، بلکه یک دیکتاتوری خالص است.

کد خبر 5596794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha