وزیر دفاع عراق:

ما به دنبال صیانت از آسمان عراق در برابر هر تجاوز خارجی هستیم

ما به دنبال صیانت از آسمان عراق در برابر هر تجاوز خارجی هستیم

وزیر دفاع عراق در مراسم افتتاح سامانه راداری جدید خریداری شده از فرانسه به موعد دریافت دیگر سامانه ها از پاریس اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، جمعه عناد وزیر دفاع عراق در مراسم افتتاح سامانه راداری جدید خریداری شده از فرانسه به موعد دریافت دیگر سامانه ها از پاریس اشاره کرد.

وی که در راس هیئت عالی رتبه نظامی به الدیوانیه سفر کرده است، گفت: امروز در این مکان جمع شدیم تا سامانه راداری جدید خریداری شده از شرکت فرانسوی تالیس را افتتاح کنیم، این سامانه یکی از چند سامانه‌ای است که در عراق نصب و برای تکمیل عملیات شناسایی و هشدار زودهنگام برای اهداف دوربُرد و میان‌بُرد به کار گرفته خواهد شد.

وی افزود: این سامانه‌ها ماحصل تاسیس مرکز عملیات جدید فرماندهی پدافند هوایی است که با شرکت فرانسوی برای ایجاد زیرساخت‌های موقت و دائمی این رادارها قراردادش امضا شده است. وزارت دفاع سامانه راداری مدل GM۴۰۳ را از شرکت فرانسوی تحویل گرفته است و دو سامانه دیگر نیز اواخر ماه جاری وارد عراق خواهد شد سامانه آخر نیز در سه ماهه نخست سال آتی وارد کشور خواهد شد.

وزیر دفاع عراق ادامه داد:امضای این قرارداد در سال ۲۰۱۵ میلادی با مشکلات و تاخیر در نتیجه عدم پرداخت مطالبات مالی این شرکت فرانسوی مواجه شد اما ما برای تامین مبالغ لازم این قرارداد تلاش کردیم تا این سامانه به تسلیحات در اختیار وزارت دفاع افزوده و توانمندی پدافند هوایی عراق تقویت شود.

وی گفت: با ورود این رادارها در کنار رادارهای امریکایی که در اختیار داریم، در تلاش هستیم قابلیت و توان فرماندهی پدافند هوایی را توسعه بخشیم و از آسمان عراق در برابر هر گونه تعرض و تجاوز خارجی صیانت کنیم.

کد خبر 5597666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha