۲ حمله انتحاری در سومالی/ ۱۲ نفر کشته شدند

۲ حمله انتحاری در سومالی/ ۱۲ نفر کشته شدند

بر اثر انفجار ۲ خودروی بمب‌ گذاری‌ شده در مرکز سومالی، ۱۲ نفر از جمله ۲ مقام دولتی این کشور جان باختند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هندوستان تایمز، بر اثر وقوع ۲ حمله انتحاری در سومالی، ۱۲ نفر در مرکز این کشور کشته شدند.

حادثه زمانی رخ داد که ۲ خودرو بمب گذاری شده به فاصله ۵ دقیقه منفجر شدند.

یک منبع امنیتی سومالی در جمع خبرنگاران در این خصوص اعلام کرد که ۲ خودروی بمب‌ گذاری‌ شده در ورودی ساختمان دولتی در شهر «بلدوین» (Beledweyne) منفجر شدند.

وی افزود: بر اساس برآوردهای اولیه در حمله فوق ۱۲ نفر از جمله مسئول وزارت بهداشت در اقلیم «هیرشبیلی» و یک  مقام دولتی دیگر کشته شدند.

این در حالی است که مقامات سومالی پیشتر از کشته شدن عبدالله نذیر یکی از فرماندهان گروهک تروریستی الشباب در جنوب این کشور خبر داده‌ بودند.

الشباب یک گروهک مسلح تروریستی وابسته به شبکه القاعده است و بسیاری از عملیات تروریستی که منجر به جان باختن صدها نفر در آفریقا شده را پایه ریزی کرده است. الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح بان اتحادیه آفریقا در موگادیشو پایتخت سومالی یورش برده و چند عملیات‌ خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا اجرا کرده است.

گروهک الشباب قصد حمله به واحدهای اتیوپی در نیروهای مأموریت اتحادیه آفریقا در سومالی «AMISOM» را هم داشته است و نیروهای هوایی اتیوپی علیه گروه الشباب در سومالی بارها دست به حمله زده اند. 

قابل ذکر است که به دلیل تهدید ۱۵ ساله جنبش تروریستی الشباب، یک میلیون سومالیایی مناطق خود را به مقصد شهرهای بزرگ، به ویژه پایتخت موگادیشو ترک کردند و اغلب آنها در کمپ‌ های غیررسمی مقیم شده اند.

کد خبر 5601992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha