۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۲۲

معاون سیاسی استاندار سمنان:

کمیته‌های تخصصی رسانه‌ای در استان سمنان ایجاد شود

کمیته‌های تخصصی رسانه‌ای در استان سمنان ایجاد شود

سمنان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان خواستار ایجاد کمیته‌های تخصصی رسانه‌ای در استان شد و گفت: اهمیت کار اطلاع رسانی و سواد رسانه‌ای محور این کمیته‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ریواده بعد از ظهر دوشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان با بیان اینکه ضرورت دارد تا جایگاه سیاست گذاری و یا اجرای مصوبات شورای اطلاع رسانی شناخته شده و متناسب با شرایط استان، کمیته‌های تخصصی ایجاد شود، ابراز کرد: آموزش سواد رسانه‌ای امری ضروری است و باید در این بخش سیاست گذاری درستی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه رسانه ضرورت دارد محتواهایی که مَد نظر است با مرجعیت رسانه تولید شود، ابراز کرد: اقدامات در حوزه آموزش با مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به درستی اجرا شود از سوی دیگر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به موقع و با ایجاد بستر مناسب برای ورود هنرمندان و استفاده از همه ظرفیت‌ها به منظور تولید محتوا اقدام نماید.

معاون استاندار سمنان با اشاره به اینکه ایجاد و تولید محتوا و استفاده از هنر در تولید محتوا برای حفظ وحدت و انسجام اسلامی امری ضروری است، بیان کرد: تولید محتوا باید بر مبنای نیاز شورای اطلاع رسانی استان و بر حسب اولویت‌های استان و رصد فضای مجازی انجام شود.

ریواده با بیان اینکه ایجاد یک شبکه قوی از فعالان رسانه‌ای و بانک اطلاعاتی خوب، می‌تواند در این حوزه، ایفای نقش کند، ابراز کرد: از انجام موازی کاری‌ها در بخش‌های مختلف ذیل شورای اطلاع رسانی پرهیز شود همچنین باید مشکلات خبرگزاری‌ها و خبرنگاران نیز مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد تا با طراحی یک بستر حمایتی، خبرگزاری‌های مؤثر و جریان‌ساز حمایت شوند، تاکید کرد: تخصصی شدن فعالیت خبرنگاران، امری لازم الاجرا است، روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تا بر مبنای تخصص، از خبرنگاران بهره‌گیری کنند.

کد خبر 5606309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha