۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۲۱:۴۸

در دیدار با رافائل گروسی تأکید شد؛

هشدار «پوتین» درباره نیروگاه زاپروژیا/ تأکید بر حق هسته ای برابر

هشدار «پوتین» درباره نیروگاه زاپروژیا/ تأکید بر حق هسته ای برابر

رئیس جمهور روسیه در دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ضن ابراز نگرانی از وضع نیروگاه زاپروژیا در شرق اوکراین، بر حق برابر همه کشورها برای استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با اشاره به سیاسی شدن بیش از حد و خطرناک بخش انرژی هسته‌ای در جهان، بر حق همه کشورها برای برخورداری از فرصت‌های برابر در بهره برداری صلح آمیز از انرژی اتمی تأکید کرد.

پوتین این اظهارات را در دیدار با «رافائل گروسی» مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی در پترزبورگ ایراد کرد و در ادامه گفت: ما امروز متوجه سیاسی شدن بیش از حد همه چیز مربوط به بخش انرژی هسته‌ای هستیم و بر روی تلاش شما (گروسی) حساب می‌کنیم تا بتوانیم با وجود همه آشفتگی‌ها و فرآیندهای پیچیده، از لحن لفاظی ها در این حوزه بکاهیم و این، با وجود همه آشفتگی‌ها و فرآیندهای پیچیده‌ای است که در صحنه جهانی در حال وقوع است.

رئیس جمهور روسیه با تأکید بر اینکه روسیه همواره از آژانس بین المللی انرژی اتمی حمایت کرده و تاکنون اهمیت زیادی برای این حمایت قائل است، افزود: روسیه از سال ۱۹۵۷ در خط مقدم کشورهای مؤسس این نهاد بوده و همواره از کار آن حمایت کرده است و ما فعالانه در چارچوب این آژانس کار می‌کنیم.

پوتین در بخش دیگری از دیدار با گروسی گفت: ما همیشه از برخورداری همه کشورها از فرصت‌های برابر برای دستیابی به انرژی هسته‌ای و بهره‌برداری از آن برای اهداف صلح‌آمیز حمایت کرده‌ایم و در عین حال به عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای در جهان پایبندیم.

رئیس جمهور روسیه همچنین وضعیت نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا (شرق اوکراین) را بحرانی توصیف کرد و گفت که کشورش برای گفتگو و بررسی راه‌های ممکن برای امنیت این نیروگاه آمادگی کامل دارد.

کد خبر 5607194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha