۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۵

تحلیلگر ترک در ینی شفق:

آمریکا مانند تایتانیک غرق می‌شود/ ویران می‌کنند،ساختن بلد نیستند!

آمریکا مانند تایتانیک غرق می‌شود/ ویران می‌کنند،ساختن بلد نیستند!

یک تحلیلگر ترکیه در روزنامه ینی شفق نوشت: ایالات متحده آمریکا با عدم احترام به منافع دوجانبه و اعمال قدرت وحشیانه، به تدریج همپیمانان خودش را از دست می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، مراد داود اوغلو تحلیلگر ترک در روزنامه ینی شفق (که گفته می‌شود از رسانه‌های نزدیک به حزب حاکم عدالت و توسعه است) در یادداشتی نوشت: ایالات متحده آمریکا با عدم احترام به منافع دوجانبه و اعمال قدرت وحشیانه، به تدریج همپیمانان خودش را از دست می‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: اعتماد یک مفهوم اساسی در روابط میان ملت‌ها و میان کشورهاست، اعتمادسازی و کسب احترام با اعمال قدرت وحشیانه بدست نمی‌آید.

مراد داود اوغلو در ادامه نوشت: آمریکا به قواعد نظام بین الملل که مدعی است از آنها حفاظت می‌کند، پایبند نیست. معضل اصلی مقامات واشنگتن این است که جهان را همانگونه تصور می‌کنند، می‌بینند!

تحلیلگر ترک افزود: یک اصطلاح وجود دارد که می‌گوید: خودت را در جای طرف مقابل بگذار! آمریکا حتی این کار را هم انجام نمی‌دهد. سران آمریکایی به کسانی که نگاهی متفاوت به جهان دارند به چشم دشمن می‌نگرند. آمریکا ویران می‌کند اما ساختن بَلَد نیست! آنها در عراق و افغانستان هر کاری که کردند بیهوده بود.

وی در ادامه تاکید کرد: اقدامات آمریکا در سطح جهان میلیون‌ها کشته بر جای گذاشته است، تاریخ جهان نمونه‌هایی از این رخدادها دارد؛ زمانی که ترکیبی سَمّی از استکبار، قدرت و توهم، جوامع را نابود می‌کند!

نویسنده ترک در پایان تصریح کرد: آمریکا مانند کِشتی تایتانیک است که غرق نشدنی به نظر می‌رسید. در حالی که مسافران این کشتی برای نجات جان خود در سوار شدن به قایق‌های نجات از یکدیگر سبقت می‌گرفتند!

کد خبر 5612627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha