۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۱۸

استاندار اردبیل تاکید کرد؛

تکمیل پروژه‌های پیشران به منظور بهبود وضعیت اقتصادی

تکمیل پروژه‌های پیشران به منظور بهبود وضعیت اقتصادی

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: توجه به پروژه‌های پیشران در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری می‌تواند سیمای اشتغال و اقتصاد استان را بهبود بخشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی کارگروه اشتغال استان اردبیل اظهار کرد: افزایش نرخ بیکاری به ویژه در بین جوانان تحصیل‌کرده نگران‌کننده است و ضرورت دارد تا کارشناسان امر نسبت به تدوین نقشه راه اشتغال چاره‌اندیشی کنند.

وی با اشاره به در حال تدوین بودن نقشه راه اشتغال برای حل معضل بیکاری در استان اردبیل تصریح کرد: احصای ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی هر یک از شهرستان‌ها برای تدوین این نقشه راه ضروری است.

استاندار اردبیل حل ریشه‌ای معضل بیکاری در استان را یادآور شد و گفت: اگر برای اقداماتی که انجام می‌دهیم، نقشه راه داشته باشیم برنامه‌های عملیاتی نیز به نتیجه منجر می‌شود.

عاملی با تاکید بر تدوین روش‌های مناسب بر اساس ظرفیت‌های واقعی هر منطقه در نیل به اهداف اشتغال افزود: نقشه راه اشتغال در هر کدام از شهرستان‌ها با توجه به تعداد بیکاران و ظرفیت‌های مختص هر منطقه تدوین و زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری‌های اشتغالزا و اقتصادی فراهم می‌شود.

وی بر تأمین زیرساخت‌های ایجاد اشتغال در تمامی شهرستان‌ها بر اساس نیاز منطقه تاکید کرد و ادامه داد: باید بسترهای لازم برای ایجاد زیرساخت‌ها آماده شود.

عاملی به ظرفیت‌های اشتغال در شمال استان اردبیل اشاره کرد و گفت: با توجه به آمادگی واحدهای اقتصادی فعال در استان اردبیل برای توسعه سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی در صورت مساعدت ۵۰۰ میلیارد تومانی از محل تسهیلات، آمادگی ایجاد یک‌هزار و ۵۰۰ شغل را در شهرستان‌ها داریم.

وی تکمیل پروژه‌های بزرگ شهرستان‌ها را جز ظرفیت‌های مهم و رونق‌بخش منطقه اعلام کرد و افزود: شبکه پایاب سد خداآفرین یکی از این ظرفیت‌ها است که باید از روش‌ها و الگوهای متعدد دیگری به غیر از اعتبارات مصوب، دنبال جذب اعتبار برای این پروژه باشیم.

عاملی تحقق برنامه‌های نقشه راه اشتغال را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید طرح‌های اشتغالزایی که در قالب این برنامه حرکت می‌کنند و نیازمند تسهیلات و یا رفع موانع فعالیت هستند، مورد توجه قرار گرفته و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی در راستای تسریع در روند اجرا صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: توجه به پروژه‌های پیشران در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری مهم بوده و باید توسعه گلخانه‌ای در بخش کشاورزی، تکمیل طرح‌های اقتصادی با پیشرفت بالای ۴۰ درصد در صنعت و ایجاد دهکده‌های توریستی در بخش گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

عاملی بیان کرد: با توجه به طرح و برنامه اشتغال در حال تدوین شهرستان‌ها با عنوان خانه معیشت در روستاها، لازم است احصای نیازمندی‌های تسهیلاتی و یا کمک‌های بلاعوض برای کمک به اجرا شدن این طرح و رونق تولید و اقتصاد روستاها باشد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: اگر بتوانیم برنامه تدوین شده اشتغال را بر اساس ظرفیت‌های هر شهرستان اجرایی کنیم، بخش مهمی از مشکل اشتغال جوانان استان حل می‌شود و سرمایه‌گذاری در بخش ظرفیت‌های هر شهرستان در صورتی موفقیت‌آمیز است که منجر به افزایش درآمد مردم و تولید کالا و خدمات شود.

کد خبر 5612711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha