۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۸:۴۴

استاندار کرمانشاه مطرح کرد؛

پیش بینی اشتغال ۷۰ هزار نفری در قرارگاه ملی اشتغال

پیش بینی اشتغال ۷۰ هزار نفری در قرارگاه ملی اشتغال

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اشتغالزایی دغدغه اصلی دولت در این استان است، گفت: در قرارگاه ملی اشتغال براساس طرح‌های ارائه شده پیش بینی اشتغالزایی ۷۰ هزار نفر صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات مثبت صورت گرفته در این استان در دولت سیزدهم، اظهار کرد: پیش از سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه اقدامات کارشناسی خوبی در معاونت‌های مختلف صورت گرفت و طرح‌های خوبی به هیئت دولت ارائه شد که در نهایت ۳۳ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات در اختیار این استان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه عمده مشکل استان کرمانشاه موضوع بیکاری است قرارگاه ملی اشتغال به تصویب هیئت دولت رسید و بسیاری از طرح‌های عمرانی نیز تا دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید تا مردم طعم شیرین سفر رئیس جمهور را احساس کنند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: نشست قرارگاه ملی اشتغال طی هفته گذشته با حضور وزرا و معاونین رئیس جمهور برگزار و ۲۷۰ هزار میلیارد تومان طرح به دولت ارائه شد که اشتغالزایی ۷۰ هزار نفر را به دنبال خواهد داشت زیرا مشکل بیکاری در این استان ریشه دار است.

امیری مقدم با اشاره به اینکه فرهنگ کار در استان کرمانشاه نیازمند تقویت است، گفت: فرهنگ کار و تلاش در استان کرمانشاه دچار لطمه شده و مهارت آموزی در مدارس و دانشگاه‌ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و رشته‌های تحصیلی دانشگاهی باید متناسب با نیاز کار استان تعریف شوند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه در زمینه توسعه با عقب ماندگی‌هایی روبه‌رو است، بیان کرد: عملیات اجرایی پتروشیمی روانسر، سنقر، اسلام‌آبادغرب، کنگاور و … مجدد آغاز شده است اما پالایشگاه آناهیتا یازده سال است که متوقف شده در صورتی که مصوبه سفر مقام معظم رهبری را داشته و اگر اجرایی می‌شد ۱۰ هزار شغل ایجاد می‌کرد.

سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد تومانی در حوزه معادن کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه این استان در حوزه معادن دارای ظرفیت‌های زیادی است و با تفاهم‌نامه‌ای که با ایمیدرو صورت گرفته ۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این حوزه صورت می‌گیرد، گفت: نباید اجازه داد معادن استان مانند معدن قیر گیلانغرب و یا سنگ‌های قیمتی به صورت خام فروخته شود و باید در کنار بهره‌برداری صنایع تبدیلی ایجاد شود.

امیری مقدم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه کشاورزی، خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه می‌تواند ۱۵ درصد نیاز کشور را در کشاورزی تأمین کند اما نیازمند کار و تلاش است و در حوزه گلخانه ظرفیت کنونی ۵۵ هکتار است که باید حداقل به سه برابر افزایش یابد.

وی اضافه کرد: ایجاد سامانه گرمسیری و سردسیری، طرح‌های آبخیزداری، آبیاری نوین، طرح هادی روستایی، افزایش کشت قراردادی و … می‌تواند به مهاجرت معکوس به روستا کمک کند و اشتغالزایی را به همراه داشته باشد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های مهم و اولویت دار دولت سیزدهم است، گفت: سهمیه استان کرمانشاه ساخت ۱۲۰ هزار واحد در چهار سال است که ساخت ۳۳ هزار و ۵۰۰ واحد در استان آغاز شده و جلسات این طرح منظم با حضور مسئولین برگزار می‌شود.

امیری مقدم ادامه داد: ۱۹۷ هزار نفر در مجموع برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که ۵۷ هزار نفر ثبت نام قطعی شده‌اند و وزیر راه و شهرسازی نیز به زودی از ساخت مجتمع ۱۲ هزار واحد بازدید خواهند کرد.

وی با اشاره به تکمیل بزرگراه کرمانشاه به کامیاران، بیان کرد: طی روز گذشته بزرگراه کرمانشاه به کامیاران به صورت کامل دوبانده شد و در اختیار مردم قرار گرفت، پروژه‌ای که سال‌ها تکمیل نشده بود و تلفات جاده‌ای را افزایش داده بود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به سایر اقدامات مثبت صورت گرفته در این استان، تصریح کرد: گازرسانی به ۲۲۰ روستا به همراه گازرسانی به شهر ریجاب تا پایان سال، ۲۰ کیلومتر گازرسانی از قصرشیرین به مرز خسروی، ۱۴ کیلومتر آبرسانی به سومار طی ۱۴ روز، تشکیل قرارگاه تأمین آب شرب شهر کرمانشاه و تکمیل خط انتقال آب سد گاوشان به کرمانشاه و اخذ ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر وزیر نیرو به استان برای طرح‌های آب و برق از اقدامات مثبت صورت گرفته است.

امیری مقدم با اشاره به اینکه رئیس جمهور برای تکمیل قطار شهری کرمانشاه دستوراتی را ابلاغ کرده‌اند، گفت: در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه بر تکمیل پروژه تاکید و یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافت و فاز نخست آن افتتاح خواهد شد.

کد خبر 5613970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha