۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۵۷

فرهادی خبر داد

آزادسازی ۷۵۰ هزار مترمربع از اراضی

آزادسازی ۷۵۰ هزار مترمربع از اراضی

شهردار منطقه ۱۹ از آغاز مرحله سوم عملیات میدانی مقابله با زمین‌خواری خبر داد و گفت: ۷۵۰ هزار متر مربع از اراضی تصرف شده غیرقانونی آزادسازی و رفع تصرف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تورج فرهادی در خصوص بازپس‌گیری اراضی تصرف شده گفت: در راستای صیانت از شهر و حقوق عامه با اخذ مجوزهای قانونی و برابر دستور مقام قضائی ۷۵۰ هزار متر مربع معادل ۷۵ هکتار از زمین‌های متصرف شده مشتمل بر اراضی واقع در طرح فضای سبز، ۴۰ قطعه چهار دیواری ،۲۰ قطعه سوله ،۲۰ باب مغازه و واحد تجاری در محدوده خیابان شقایق تا بزرگراه آزادگان و حدفاصل بزرگراه شهید کاظمی تا خیابان سهیل جنوبی طی عملیات گسترده رفع خلاف شد.

شهردار منطقه ۱۹ ادامه داد: اراضی باز و فضاهای بی دفاع شهری زیادی در این منطقه وجود دارد که اغلب اوقافی هستند و عده‌ای سوداگر از فرصت استفاده و اقدام به ساخت‌وساز کرده‌اند که با پیگیری‌های قضائی از ادامه ساخت‌وسازها آنها جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساختمان‌های غیرمجاز بدون رعایت اصول شهرسازی و مباحث ایمنی ساخته می‌شوند، خاطرنشان کرد: به دلیل عدم استحکام و نا ایمن بودن ساختمان‌ها خطرات جدی برای شهروندان به همراه خواهد داشت.

این عملیات گسترده با حضور مدیران ارشد شهرداری و تأمین امنیت نیروی انتظامی و نیروهای شهربان با امکانات و تجهیزات لازم انجام شد که الحمد الله مورد استقبال مردم و مطالبه گران نظم و انضباط و حقوق عمومی در منطقه قرار گرفت.

پیش از این؛ غلامعباس ترکی در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر ساخت و سازهای غیر مجاز، ناایمن، بی‌رویه و تجاوز به حریم منابع طبیعی و اراضی ملی در محدوده شهرداری منطقه ۱۹ تهران علی الخصوص محدوده خلازیر، به صورت سرزده و فوق العاده از منطقه مذکور بازدید و در جریان ساخت وسازهای غیرقانونی و تخلفات و تعدی‌های صورت گرفته قرار گرفت.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور گفت: شهرداری مکلف است با همکاری مراجع قضائی، انتظامی و دیگر دستگاه‌های مسئول نسبت به رفع تجاوز و تخریب احداثات غیرقانونی و ناایمن اقدام کند.

کد خبر 5623061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha