۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۰۷

فرماندار سرپل ذهاب:

بیش از ۹۵ درصد واحدهای مسکونی سرپل ذهاب بازسازی شدند

بیش از ۹۵ درصد واحدهای مسکونی سرپل ذهاب بازسازی شدند

کرمانشاه- فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به اینکه زلزله سال ۹۶ خسارات زیادی به این شهرستان وارد کرد، گفت: بیش از ۹۵ درصد واحدهای مسکونی سرپل ذهاب بازسازی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، صدراله بابلی بعد از ظهر شنبه در مراسم پنجمین سالگرد زلزله سرپل ذهاب که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، اظهار کرد: در زلزله سرپل‌ذهاب بسیاری از واحدهای مسکونی و اداری و فرهنگی تخریب شدند و نیازمند بازسازی بودند.

وی افزود: زلزله آبان‌ماه ۹۶ بیش از ۱۷ هزار و ۷۰۰ واحد تخریبی و بیش از ۱۸ هزار واحد تعمیری در شهر و روستا به جا گذاشت.

فرماندار سرپل ذهاب تصریح کرد: در دوران بازسازی زلزله در طول پنج سال گذشته با اعتباری بیش از یک هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان بیش از ۹۵ درصد از واحدهای آسیب دیده بازسازی شدند.

بابلی بیان کرد: واحدهای مسکونی باقیمانده می‌توانند در قالب طرح مسکن ملی ثبت نام کرده و با استفاده از اعتبارات طرح جهش مسکن ملی واحدهای خود را بازسازی کنند.

وی ادامه داد: در بخش ساختمان‌های اداری، مساجد، ابنیه تاریخی و باستانی، مراکز فرهنگی و کتابخانه‌های شهرستان فقط ۱۰ درصد بازسازی صورت گرفته و ۹۰ درصد آن باقیمانده است.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: اعتبار مورد نیاز طبق برآوردهای انجام شده ۵۰۰ میلیارد تومان فقط برای بازسازی و مقاوم سازی ساختمان‌های اداری نیاز است که در سفر رئیس جمهور به استان مصوب شده و در حال انجام است که با تخصیص اعتبار لازم کار بازسازی آغاز شود

بابلی خاطر نشان کرد: در بخش مبلمان شهری نیز زلزله خسارت بسیاری به جا گذاشت که کار بهسازی آن توسط شهرداری با استفاده از اعتبارات داخلی شروع کرده است.

وی اضافه کرد: بازسازی زلزله همچنان ادامه دارد و ما زمانی اتمام بازسازی را اعلام رسمی می‌کنیم که حتی یک واحد هم باقی نمانده باشد.

کد خبر 5630480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha