۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۵۳

مدیرکل ثبت احوال اردبیل خبر داد؛

فعالیت سامانه الکترونیکی «سهیم» در استان اردبیل

فعالیت سامانه الکترونیکی «سهیم» در استان اردبیل

اردبیل- مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: سامانه «سهیم» با رویکرد الکترونیکی کردن خدمات و کاهش مراجعات حضوری مردم در استان اردبیل آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر شهرام رسولی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۹ مورد از خدمات ثبت احوال به صورت الکترونیکی در این سامانه انجام می‌شود و برنامه‌ریزی شده تا خدمات بیشتری در این سامانه گنجانده شود.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات خانواده در این سامانه کاملاً قابل مشاهده است، تصریح کرد: خدماتی نظیر ثبت‌نام کارت هوشمند ملی، تغییر نشانی، درخواست تغییر نام، گواهی تجرد، مدارک پیدا شده، ثبت شکایت و قوانین و مقررات سازمان در این سامانه وجود دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: ما برای تسهیل دسترسی مردم به این نوع خدمات، صدور شناسنامه‌های المثنی را در یک سال گذشته، به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کردیم.

رسولی افزود: سامانه «سهیم» به عنوان پنجره واحد ارائه خدمات سازمان و در راستای دولت الکترونیک راه‌اندازی شده و بنا داریم خدمات مختلف سازمان از این طریق به صورت غیرحضوری انجام شود.

وی با بیان اینکه نرم‌افزار این سامانه قابل نصب بر روی موبایل است، خاطرنشان کرد: اولین نسخه خدمات الکترونیکی به صورت موبایلی است که در دسترس همه مردم قرار خواهد گرفت.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل اضافه کرد: خدمات مهم و پایه‌ای ثبت احوال برای خدمات تمام دستگاه‌های اجرایی بسیار مهم است و تمامی مراکز ارائه خدمات از اطلاعات هویتی ثبت احوال برای سهولت و اطمینان در خدمات‌دهی استفاده می‌کنند.

کد خبر 5631682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha