۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۹:۳۱

رئیس پارک علم و فن آوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور:

دهکده فن آوری حوزه کشاورزی در زنجان افتتاح شد

دهکده فن آوری حوزه کشاورزی در زنجان افتتاح شد

زنجان-رئیس پارک علم و فن آوری کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به افتتاح دهکده فن آوری کشاورزی زنجان گفت: طبق برنامه ریزی امسال۱۳ پردیس و دهکده فن آوری کشاورزی به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید ولدان شامگاه چهارشنبه در حاشیه افتتاح هفتمین دهکده منابع طبیعی و کشاورزی استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی امسال ۱۳ پردیس و دهکده فناوری کشاورزی در کشور به بهره برداری خواهد رسید که هفتمین مرکز در زنجان به مساحت هفت هکتار به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه سطح کشت گوجه‌فرنگی تغییری نکرده است، افزود: سطح کشت گوجه‌فرنگی ۵۴۰۰ هکتار است و سالانه ۷ میلیون تن گوجه در کشور تولید می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: ۳ نوع مصرف در کوجه‌فرنگی داریم که مصرف تازه‌خوری، صنایع تبدیلی و رب‌سازی و صادرات برای مصارف تازه‌خوری است.

ولدان، با اشاره به تأثیرات الگوی کشت در اصلاح محصولات استراتژیک، ادامه داد: در الگوی کشت ۱۵ محصول ۹۰ درصد از سطح زیرکشت را به خود اختصاص داده است.

همچنین مدیر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع‌طبیعی استان زنجان گفت: کشاورزی دانش بنیان دارای ۶ مرحله کاشت، داشت، برداشت، مراقبت‌های پس از برداشت الگوی مصرف و بازار است.

نادر عباسی افزود: امنیت غذایی مهم‌ترین اولویت جهادکشاورزی و بر سایت امنیت‌ها اعم دفاعی، ملی، سلامت را مشمول می‌شود.

کد خبر 5634078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • امیر IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
      0 0
      سلام مکان دقیق این دهکده ی فناوری کجاست