وزیر دفاع کانادا:

کانادا حضور نظامی خود را در اقیانوس هند تقویت خواهد کرد

کانادا حضور نظامی خود را در اقیانوس هند تقویت خواهد کرد

وزیر دفاع کانادا در سخنرانی در مجمع بین المللی امنیتی در هالیفاکس اعلام کرد: کانادا حضور نظامی خود را در اقیانوس هند و اقیانوس آرام تقویت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتینک، «آنیتا آناند» وزیر دفاع کانادا در سخنرانی در مجمع بین المللی امنیتی در هالیفاکس اعلام کرد: کانادا حضور نظامی خود را در اقیانوس هند و اقیانوس آرام تقویت خواهد کرد.

اقدامی که به گفته وزیر دفاع کانادا در راستای استراتژی دولت اتاوا در جهت جلوگیری از نفوذ رو به رشد چین طراحی شده است.

وزیر دفاع کانادا در ادامه در تشریح استراتژی دولت اوتاوا در قبال پکن تاکید کرد: ما در صورت لزوم چین را به چالش خواهیم کشید و در صورت ضرورت با چین همکاری خواهیم کرد.

آناند در حین این سخنرانی در چارچوب مجمع بین المللی امنیت هالیفاکس گفت: روابط کانادا با کشورهای اقیانوس هند و اقیانوس آرام برای منافع امنیتی این کشور بسیار اهمیت دارد ودر عین حال برای پیشبرد اهداف مربوط به مسائل اقتصادی و اهداف چالش برانگیز زیست محیطی نیز خواهد بود.

وزیر دفاع کانادا با تاکید بر اینکه افزایش بودجه نظامی می تواند بخشی از سیاست اتاوا در منطقه باشد، افزود: ما حضور نظامی خود را افزایش خواهیم داد و روابط دفاعی و امنیتی خود را با شرکا و هم پیمانان خود در منطقه تقویت خواهیم کرد.

کد خبر 5635696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha