۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۲۸

مدیر کل راه وشهرسازی کردستان خبر داد؛

پیشرفت ۹۰ درصدی قطعه ۵ کریدور شمال-جنوب در کردستان

پیشرفت ۹۰ درصدی قطعه ۵ کریدور شمال-جنوب در کردستان

سنندج- مدیر کل راه و شهرسازی کردستان از پیشرفت ۹۰ درصدی قطعه ۵ کریدور بزرگراهی شمال- جنوب در این استان خبر داد و گفت: با تزریق ۶۰ میلیارد تومان اعتبار این پروژه تکمیل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی کردستان، جهانگیر الیاسی اظهار کرد: قطعه پنج بزرگراه کرمانشاه-میاندواب بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور است که هم اکنون بیش از درصد پیشرفت دارد و در صورت تأمین اعتبار لازم به زودی زیر بار ترافیک می‌رود.

وی افزود: حدود ۳۲۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در حوزه استان کردستان واقع شده که ۱۵۵ کیلومتر از آن به اتمام رسیده و مورد استفاده است.

الیاسی ادامه داد: یکی از قطعات این کریدور، قطعه شماره پنج به طول ۴۹ کیلومتر است که ۴۱ کیلومتر از آن زیر بار ترافیک رفته و در مجموع هم اکنون از پیشرفت ۹۰ درصدی برخوردار است.

وی افزود: قطعه شماره پنج که حد فاصل سنندج – دیواندره واقع شده از جمله قطعات مهم این کریدور است که در صورت اتمام و بهره برداری کامل از آن تأثیر بسزایی در بهبود شرایط ترافیکی و حمل و نقل جاده‌ای استان دارد و ایمنی تردد در مسیر مورد نظر که از جمله مسیرهای پرتصادف بوده ارتقا خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به هزینه کرد حدود ۱۲۰ میلیارد تومانی برای ساخت این قطعه گفت: برای اتمام این پروژه نیازمند ۶۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم که امیدواریم با تأمین به موقع آن شاهد بهره برداری کامل از این قطعه مهم باشیم.

کد خبر 5636041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha