۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۲۳

استاندار خوزستان خبر داد؛

شناسایی ۴ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان

شناسایی ۴ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان

اهواز- استاندار خوزستان، تعداد کودکان بازمانده از تحصیل استان را در حدود ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: حدود چهار هزار نفر از آن‌ها شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان عصر امروز یکشنبه در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت زنان و خانواده استان خوزستان با اشاره به طرح جهش برای ارتقای شاخص‌های کیفی آموزشی و پرورشی استان بیان کرد: این طرح در کارگروه به تصویب رسید تا بتوان وضعیت تحصیلی دانش آموزان را از نظر کیفیت آموزشی و پرورشی به ویژه در سطح دبیرستان‌ها، مناطق محروم و کم‌برخوردار افزایش داد.

وی، تعداد کودکان بازمانده از تحصیل استان را در حدود ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: حدود چهار هزار نفر از آن‌ها شناسایی شده است که باید با همت دیگر نهادها و دستگاه‌های متولی تلاش شود تعداد بیشتر این کودکان شناسایی و به تحصیل بازگردانی شوند تا بتوان آینده آن‌ها را تضمین کرد.

خلیلیان با اشاره به اهمیت و سازماندهی اردوهای راهیان پیشرفت دانش‌آموزی در سطح استان بیان کرد: اقدامات و پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف در سطح استان انجام شده که لازم است دانش آموزان با این پیشرفت‌ها آشنا شوند و از این رو اردوهای راهیان پیشرفت در این زمینه تنظیم شد و برنامه آن در کارگروه به تصویب رسید که از هفته آینده اجرایی می‌گردند.

استاندار خوزستان ادامه داد: البته در ماه‌های اخیر چندین اردو در این زمینه برگزار و مقرر شده برای برگزاری هر چه بهتر این اردوها از ظرفیت‌های موجود در استان به نحو مطلوب استفاده شود.

وی یادآور شد: در زمینه شاخص‌های آموزشی و پرورشی استان باید کارهای کارشناسی دقیقی صورت گیرد و براساس آن برنامه جامعی طراحی و تدوین شود تا شاهد تحولی اساسی در چهار تا پنج سال آینده در زمینه ارتقای کیفیت آموزشی دانش آموزان باشیم.

کد خبر 5636643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 0
      چرا هر سال می گن و اینها تمام نمی شن؟
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 0
      به نظر م این یک فاجعه است که شاید اینده این استان را تهدید میکند و فکر کنم علت ان بیشتر فقر مالی و فرهنگی باشد این خود یک نوع خودکشی میباشد