۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۲۰

امام جمعه بوشهر:

اقتدار و خودکفایی علمی کشور افزایش یابد

اقتدار و خودکفایی علمی کشور افزایش یابد

بوشهر- امام جمعه بوشهر با بیان اینکه عرصه تعلیم و تربیت، اساسی‌ترین مقوله برای ایجاد تمدن است گفت: اقتدار و خودکفایی علمی کشور افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر سه شنبه در همایش بصیرتی فرهنگیان، طلایه‌داران جهاد تبیین استان بوشهر اظهار داشت: از ابتدای انقلاب فتنه‌های بسیاری را تجربه کردیم و هرکس پیرو امام راحل (ره) و پس از آن در کنار رهبر معظم انقلاب بود مصون مانده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه عرصه تعلیم و تربیت، اساسی‌ترین و استراتژی ترین مقوله برای ایجاد تمدن است افزود: آموزش و پرورش در عرصه‌های علم و دانش و ساختارسازی منابع انسانی نقش آفرین است.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: بی تردید تمدن و پیشرفت بر اساس الگوی ایرانی، اسلامی در کشور نیازمند قانون اساسی، خودکفایی و تولید است و اگر یک کشور در عرصه علم و فناوری دارای اقتدار نباشد وابستگی علمی و فناوری به دانش‌های نوبنیان پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه دستیابی به پایه‌های علمی مقتدر، از طریق آموزش و پرورش امکان پذیر است گفت: در این رابطه باید بر اساس اندیشه‌های مقام معظم رهبری در تولید علم به مرجعیت علمی برسیم.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: دشمن به شدت به دنبال کند کردن بنیان آموزش و پرورش است و تا کشور ما ایران خودکفا نشده و تولید علم نداشته باشد بنابراین آموزش پرورش تراز اسلامی، تمدن آفرین و موجب توسعه و پیشرفت است.

امام جمعه به اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: در شرایط ویژه که دشمن قصد دارد با تهاجم رسانه‌ای و جنگ شناختی ما را شکست دهد به ویژه در حوزه نوجوانان و جوانان باید هوشمندانه و بر اساس تبعیت از هدایت‌های مقام معظم رهبری، از این فتنه عبور کرده و باید این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

کد خبر 5637942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha