۱۰ آذر ۱۴۰۱، ۲۱:۳۲

با حضور رئیس سازمان محیط‌زیست کشور انجام شد؛

افتتاح مرکز نگهداری فسیل‌های هفت میلیون ساله در لرستان

افتتاح مرکز نگهداری فسیل‌های هفت میلیون ساله در لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از افتتاح مرکز نگهداری فسیل‌های هفت میلیون ساله در محل قلعه تاریخی «فلک الافلاک» این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن پور امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح مرکز نگهداری فسیل‌های هفت میلیون ساله در محل قلعه تاریخی «فلک الافلاک» لرستان با حضور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور، اظهار داشت: این فسیل‌ها در سال ۹۲ کشف شدند، کارشناسان میراث فرهنگی استان با کمک کارشناسان زمین شناس این فسیل‌ها را کاوش باستان شناسی کردند.

وی، عنوان کرد: این را ما در فهرست آثار ملی کشور نیز ثبت کرده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه قدمت این فسیل‌ها، هفت میلیون سال بوده که شامل گونه اسب‌های «سه انگشتی» و چند گونه از «غزال» است، افزود: اینها در نوع خودشان بی نظیر هستند.

حسن پور، تصریح کرد: نمونه‌ای از فسیل‌ها در منطقه مراغه قبل از انقلاب به دست آمده، اما نه از طریق کاوش‌های باستان شناسی، این فسیل‌های لرستان از طریق کاوش‌های علمی و لایه نگاری شده، کشف و کاوش شده‌اند.

وی، بیان داشت: تاریخ گذاری این فسیل‌های هفت میلیون ساله نیز به وسیله آزمایش‌های شیمیایی و دقیق انجام گرفته است، این فسیل‌های لرستان مربوط به دوران پارینه سنگی است.

کد خبر 5644833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha