۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۴

در دیدار با سفیر عراق در ایران مطرح شد؛

لزوم همکاری برای احداث بازارچه مرزی مشترک ایران و عراق در شوش

لزوم همکاری برای احداث بازارچه مرزی مشترک ایران و عراق در شوش

شوش- نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس گفت: در دیدار با سفیر عراق در ایران خواستار همکاری برای احداث بازارچه مرزی مشترک بین ایران و عراق در شهرستان شوش شدم.

محمد کعب عمیر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز گذشته به همراه معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با سفیر عراق در ایران به منظور بررسی احداث بازارچه مرزی مشترک در شوش و حل ریشه‌ای مشکل ریزگردها نشستی برگزار شد.

وی افزود: در این دیدار بر لزوم همکاری بیشتر در احداث بازارچه مرزی مشترک با کشور عراق در شهرستان شوش تاکید شده است.

کعب عمیر ادامه داد: شهرستان شوش یکی از قطب‌های کشاورزی و صنعتی در ایران و استان خوزستان است که با احداث بازارچه مرزی زمینه انجام مبادلات تجاری مورد نیاز دو طرف با صرفه اقتصادی فراهم می‌شود.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس افزود: نزدیکی مرز مشترک ایران - عراق در شهرستان شوش با کریدور دالان شمال به جنوب که یکی از مهم‌ترین مسیرهای ترانزیتی کشور است که ظرفیت بالقوه‌ای به شمار می‌رود و برای استفاده دو جانبه ایران و عراق باید بالفعل شود.

کعب عمیر به وجود آمادگی‌های لازم در شهرستان شوش برای احداث این بازارچه مرزی اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی بازارچه مرزی مشترک با عراق در شوش مهیا شده و اقدامات لازم دیگر با موافقت طرف عراقی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در این دیدار برای حل ریشه‌ای مشکل ریزگردها پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک کشورهای متضرر از کانون‌های ریزگرد با حضور نمایندگان مجلس و استفاده از ظرفیت سازمان‌های بین‌المللی ارائه شده است.

کعب عمیر گفت: اهمیت موضوع محیط زیست با توجه به وجود مشکل ریزگردها در مرزهای جنوب غربی برای ایران و عراق یک امر حیاتی است که امید می‌رود با نشست‌های کارشناسی مشترک، اقدامات لازم اتخاذ و این مشکل به طور اساسی رفع شود.

کد خبر 5653141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha