۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۲۳

فرماندار نیر:

بیش از ۸۴ درصد تعهد اشتغال نیر تحقق یافت

بیش از ۸۴ درصد تعهد اشتغال نیر تحقق یافت

اردبیل- فرماندار شهرستان نیر گفت: شهرستان نیر با تحقق بیش از ۸۴ درصد از تعهدات اشتغال خود تا ۱۶ آذرماه امسال، رتبه اول استان اردبیل را به دست آورد.

شهرام محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جلسه هفتگی کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان نیر به صورت منظم برگزار می‌شود که در این جلسه وضعیت تحقق تعهدات اشتغال دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی و رصد قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام دبیرخانه کارگروه اشتغال استان، شهرستان نیر با تحقق بیش از ۸۴ درصدی تعهدات اشتغال خود تا ۱۶ آذرماه امسال توانسته رتبه اول استان اردبیل را به دست آورد.

فرماندار شهرستان نیر گفت: حتی برخی دستگاه‌ها فراتر از تعهدات خود نظیر بنیاد برکت فرصت اشتغال بیش از ۱۵۰ نفر را در این شهرستان فراهم کردند و تا پایان سال سعی بر این است تا بیشتر از رقم تعیین شده، تعهد اشتغال را در این شهرستان در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت و حوزه خدمات شاهد باشیم.

محمدی افزود: سعی ما بر این است تا با رصد، نظارت و راستی آزمایی اشتغال ایجاد شده و سرکشی و مراقبت مداوم از اشتغال ایجاد شده مراقبت کرده و زمینه گسترش این فعالیت‌ها را در حوزه‌های مختلف به وجود آوریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما آمار دقیقی از افراد جویای کار در شهرستان نیر نداریم و برای دستیابی به یک آمار قابل اعتماد سایت خبری فرمانداری سیستمی را طراحی کرده تا افراد جویای کار ثبت‌نام خود را انجام دهند و در کنار آن با فراخوانی که در سایت‌ها، کانال‌ها و فضای مجازی منتشر شده، امیدواریم افراد بیکار که ساکن شهرستان هستند اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند.

محمدی اضافه کرد: هدف ما این است تا با جمع‌آوری اطلاعات دقیق از تعداد بیکاران شهرستان در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، صنعتی و خدماتی بتوانیم فرصت‌های مناسب کار و اشتغال را برای افراد جویای کار فراهم کنیم.

وی بیان کرد: از کلیه طرح‌های بنیاد برکت بازدید و نظارت‌ها انجام شده تا بر اساس لیست ارائه شده معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری طرح‌های سرمایه‌گذاری و یا در حال احداث صنعتی، کشاورزی و گردشگری در اولویت تکمیل و راه‌اندازی قرار گیرند.

محمدی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با دعوت از مدیران بانک‌های عامل در هفته آینده سعی خواهیم کرد تا روند پرداخت تسهیلات را برای این طرح‌ها مورد رصد قرار دهیم تا موانع و مشکلات به سرعت برطرف شده و امکان پرداخت تسهیلات در کوتاه‌ترین زمان برای طرح‌های راکد و نیمه‌تمام فراهم آید.

فرماندار شهرستان نیر تصریح کرد: در شهرستان نیر پیش‌نویس سند اشتغال در افق سه ساله تدوین شده و در حال نهایی شدن است که به تناسب اطلس سرمایه‌گذاری و برنامه اشتغال استان تلاش بر استفاده از ظرفیت‌های موجود برای تحقق برنامه‌های دولت سیزدهم در این حوزه است.

کد خبر 5653482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha