۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۸:۱۲

توسط انتشارات کتاب نیستان؛

«به بلندای آن ردا»ی سید علی شجاعی به چاپ پنجم رسید

«به بلندای آن ردا»ی سید علی شجاعی به چاپ پنجم رسید

جاپ پنجم کتاب «به بلندای آن ردا» اثر سید علی شجاعی توسط انتشارات کتاب نیستان وارد بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جاپ پنجم کتاب «به بلندای آن ردا» اثر سید علی شجاعی به تازگی توسط انتشارات کتاب نیستان وارد بازار نشر شده است.

«به بلندای آن ردا» یک اثر مکتوب داستانی است که از چند منظر اثری درخور اعتناست و در ژانر ادبی مرتبط با خود می‌تواند معرف اتفاقی تازه به شمار آمده و منشأ اتفاقاتی تازه در خلق داستان‌های تاریخی و دینی باشد.

«به بلندای آن ردا» از یک اتفاق داستانی شروع می‌شود که تا پیش از این کمتر در منابع داستانی و تاریخی درباره آن سخنی به میان آورده شده است و در کنار آن نویسنده زاویه دیدی را برای بیان آن برگزیده است که تا قبل از آن سابقه و جرأت حرکت به سمت آن وجود نداشته است یا کمتر دیده شده است.

این اثر داستانی از نخستین سطرهای خود با روایت صحبت و مؤانست مأمون؛ خلیفه عباسی و معشوقه‌اش آغاز می‌شود. معشوقه که در بستر بیماری است و مأمون را وادار می‌کند که تا درباره اشتباهاتش از زمان آغاز ولایت عهدی تا شهادت امام رضا (ع)، به او توضیح دهد و توجیهات مأمون در کنار سوال و جواب‌های معشوقه است که در ادامه برای مخاطب این اثر محکمه‌ای را می‌گشاید که در آن مأمون در مقابل وجدان بیدار جامعه مخاطب داستان به محاکمه کشیده می‌شود.

از سوی دیگر بر خلاف تصور مخاطب این کتاب برای نخستین بار از زاویه شقی‌ترین مرد زیسته در دوران زندگی امام رضا (ع) به شرح زندگی و کرامات وی می‌پردازد و همین مسئله روایت داستانی این کتاب را بسیار خواندنی‌تر از آثار مشابهی کرده است که در صدد شرح زندگی امام رضا (ع) برآمده‌اند.

از همین زاویه متن این کتاب انباشته از فلاش بک هایی است که در دل روایت‌های داستانی این کتاب مخاطب را با سیر تاریخی زندگی امام رضا (ع) و فراز و فرودهایش آشنا می‌کنند. نویسنده در این راه با تغییر زاویه دید خود و استفاده از مستندات تاریخی، داستانی رئال و البته جزئی نگر از شرح زندگانی امام هشتم را بازگو کرده است.

کد خبر 5655813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha