۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹

در «مهر» بخوانید+ تصاویر

آغاز دوردوم سفرهای دولت/رئیسی:خنثی‌سازی تحریم‌ها درحال پیگیری است

آغاز دوردوم سفرهای دولت/رئیسی:خنثی‌سازی تحریم‌ها درحال پیگیری است

خراسان جنوبی آغازگر دومین دور سفرهای استانی رئیس‌جمهور بود، حجت‌الاسلام رئیسی در دیدار با اقشار مختلف گفت که «خنثی‌سازی تحریم‌ها با قوت در حال پیگیری است»، وی همچنین امروز به قاین سفر کرد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: دور دوم سفرهای دولت به استان‌ها در راستای پیگیری اجرای مصوبات دور نخست سفر و رفع مشکلات، صبح پنجشنبه از خراسان جنوبی آغاز شد و حجت الاسلام ابراهیم رئیسی وارد فرودگاه بیرجند شد.

از سفر دور اول رئیس جمهور به این استان ۱۵ ماه می‌گذرد و در سفر قبل ۱۱۵ طرح تصویب شد که ۵ هزار و ۸۶۴ میلیارد تومان برای اجرای این طرح‌ها به تصویب رسید که تاکنون ۲ هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان از این بودجه تخصیص یافته است. در دور دوم سفر همچنان تعدادی از اعضای دولت نیز رئیس جمهور را همراهی می‌کنند و قرار است چندین طرح عمرانی و اشتغالزایی نیز به بهره برداری برسد.


۲۰:۱۸ اقتصاد بخش خصوصی فعال شود

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نشست طلایه داران پیشرفت ایران ویژه فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: دولت باید رفع موانع در حوزه سرمایه گذاری و اشتغال زایی را مستمر پیگیری کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کار با گفتن در یک جلسه تمام نمی‌شود، بیان کرد: موضوعات را باید به عنوان یک مسئله پیگیری کنیم و اینکه تنها به یک مسئول و مدیرکل و.... ارجاع دهیم نه ما و نه شما را راضی نمی‌کند.

رئیسی با تأکید بر اینکه کار در حوزه اشتغال زایی و سرمایه گذاری به دست افسران جنگ اقتصادی انجام می‌شود، ادامه داد: دشمن نمی‌خواهد ما در حوزه اقتصادی به نتایج مطلوب برسیم.

وی با بیان اینکه کشور ظرفیت‌های مختلف و ثروت عظیم دارد، افزود: اگر از این فرصت استفاده کنیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

رئیسی گفت: شاید به واسطه خشکسالی تنها بتوانیم چند محصول را کشت و تولید کنیم ولی زنجیره این محصولات از تولید تا فرآوری و صادرات را باید تکمیل کرد.

وی با اشاره به حائز اهمیت بودن صادرات معادن و صادرات سنگ، بیان کرد: شورای معادن استان را تشکیل دهید و موانع پیش رو در رونق صادرات سنگ را بررسی کنید.

رئیسی با بیان اینکه اقتصاد معدن می‌تواند در جامعه تولید قدرت کند، ادامه داد: در مجموع فعالیت‌های اقتصادی و تولید برای کشور تولید قدرت می‌کند.


۱۸:۳۲ اختصاص ۳۰ میلیارد اعتبار برای طرح آبخیز تا جالیز قنات بلده فردوس

سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح از پروژه مدیریت جامع آب از آبخیز تا جالیز در محل قنات بلده فردوس، بیان کرد: پروژه احداث استخر ذخیره آب قنات بلده با عنوان طرح مدیریت منابع آب از آبخیز تا جالیز در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی ادامه داد: این طرح حیاتی و پیشرفته‌ای است که با هدف توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، بهره‌مندی از آب‌های روان فصلی، بهره‌مندی از سیستم‌های نوین آبیاری اجرا شده است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تلاش داریم تا پایان سال ۳۰ میلیاردی که برای مخزن نیاز است از محل اعتبارات سفر تأمین کنیم و بدهی پیمانکار را هم تسویه کنیم تا شاهد بهره برداری به موقع پروژه باشیم.

ساداتی نژاد افزود: برای بقیه اعتبارات و سامان دهی پایین دست قنات برای سال آینده برنامه‌ریزی انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این مراسم با بیان اینکه مخزن ذخیره آب قنات بلده حجم یک میلیون متر مکعب و یکی از بزرگترین مخازن آبی در کشور است، از اعتبارات ویژه در طرح آبخیز تا جالیز خبر داد و افزود: تاکنون ۱۰ میلیارد تومان برای بهره برداری از این قنات اعتبار هزینه شده است و برای اتمام این قنات و استفاده بهینه ۱۰۰ میلیارد تومان است.

مهدی جعفری ادامه داد: بیش از دو هزار هکتار در پایین دست ۱۳ رشته قنات بلده زیر کشت هستند و با اتمام این پروژه شاهد پیشرفت چشمگیری در حوزه کشاورزی فردوس خواهیم بود.


۱۸:۰۶ ۵۰ کیلومتر باند دوم راه در خراسان جنوبی افتتاح شد

همزمان با سفر رئیس جمهور در خراسان جنوبی، ۵۰ کیلومتر باند دوم با حضور وزیر راه و شهرسازی با اعتبار ۶۹۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وحید داعی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به اینکه این طرح‌ها با اعتبار ۶۹۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: در سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل منابع مختلف برای تکمیل راه‌های استان به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه که از این مبلغ تاکنون ۶۷۹ میلیارد تومان تخصیص یافته است، بیان کرد: میزان تحقق مصوبه سفر رئیس جمهور در زمینه راه‌های استان ۳۴ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از اقدامات بسیار مهم این بود با تخصیص نقدی این اعتبار مطالبات پیمانکاران و معوقات کارگران پرداخت شد که برای ما بسیار حائز اهمیت است.

داعی با تأکید بر اینکه با تزریق اعتبارات سفر رئیس جمهور ۵۰ کیلومتر باند دوم راه در سال گذشته افتتاح شد گفت: امروز و همزمان با سفر رئیس جمهور هم ۵۰ کیلومتر راه دوبانده در استان به بهره‌برداری رسید.

وی یادآور شد: ۸۰ کیلومتر دیگر راه دوبانده هم تا مرحله زیرسازی آسفالت انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اکنون ۵۸۰ کیلومتر باند دوم راه با پیشرفت ۳۷ درصدی در استان در دست اجرا است، یادآور شد: امیدواریم این مسیر همچنان پیدا کند.


۱۷:۵۲ استفاده از پساب شهری در مجتمع فولاد قاین پیگیری شود

حجت الاسلام رئیسی در ادامه برنامه‌های نخستین مقصد از دومین دور سفرهای استانی دولت مردمی، پس از افتتاح واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قائنات، در جمع کارگران و مدیران این مجتمع تولیدی اظهار کرد: تکمیل زنجیره تولید، بهره‌گیری از نیروی انسانی بومی، کاهش آلایندگی، ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و استفاده از پساب را از جمله مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور احداث مجتمع فولاد قاین را از مصادیق عمل به شعار سال دانست و گفت: این اقدام هم نماد کار دانش‌بنیان محسوب می‌شود و هم باعث ایجاد اشتغال پایدار شده است.

رئیسی با قدردانی از همه دست‌اندرکاران ساخت و راه‌اندازی این واحد عظیم صنعتی افزود: توسعه این واحد صنعتی و تولیدی را تا تکمیل زنجیره کامل تولید فولاد ادامه دهید.

وی از مدیران مجتمع فولاد قائنات برای جذب نیروهای بومی نیز قدردانی کرد یادآور شد: توجه به ایفای صحیح، دقیق و کامل مسئولیت‌های اجتماعی و نیز تلاش برای کاهش هر چه بیشتر آلایندگی‌های مجتمع‌های صنعتی برای مناطق اطراف خود نیز از دیگر مسائل مهم و ضروری برای مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی است.

رئیس جمهور به آب‌بر بودن صنعت فولاد اشاره و گفت: استفاده از پساب شهری در این مجتمع را به طور جدی پیگیری شود.

رئیسی اظهار کرد: در نهایت نیز به مردم و به ویژه کشاورزان در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهید تا نگرانی‌های آنان در زمینه کمبود منابع آبی برطرف شود.


۱۷:۴۵ دشمن فضای مجازی را به بستری برای دروغ پراکنی تبدیل کرده است

احمد وحیدی ظهر پنج شنبه در جمع روحانیون و طلاب شیعه و اهل سنت شهر بیرجند اظهار کرد: مشکل دشمن با روحانیت این است که از دل آن افرادی چون امام خمینی (ره) بیرون آمدند.

وزیر کشور بیان کرد: رئیس جمهور دولت مردمی سیزدهم نیز مولود حوزه علمیه و جامعه روحانیت است.

وحیدی با تأکید بر جایگاه و نقش ولایت فقیه در اقتدار ایران اسلامی، گفت: اگر ولایت فقیه نبود دشمن ایران را تخریب و نابود می‌کرد.

وی ادامه داد: ایران اسلامی امروز در تراز یک قدرت برتر منطقه‌ای عمل می‌کند و همه دنیا یکباره علیه ایران جمع شده‌اند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه همه قدرت ایران را اسلام جلو می‌برد، اظهار کرد: برخی‌ها خواص و افراد داخلی هنوز متوجه دشمنی دشمنان با جمهوری اسلامی ایران نیستند.

وحیدی با تأکید بر جهاد تبیین در جامعه افزود: بیشترین نقش در جهاد تبیین بر عهده روحانیت است.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم در میدان کار با قدرت جلو می‌رود و مشکلات در مسیر حل قرار گرفته است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه بزرگترین اصلاح اقتصادی کشور در زمانی شروع شد که بیشترین مشکلات اقتصادی را داشتیم؛ ادامه داد: این شجاعت می‌خواست که دولت سیزدهم از خود نشان داد.

وزیر کشور گفت: این طراحی بازیگرانی از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و عربستان سعودی داشت و حتی فرانسه و آلمان بعدها به اینها اضافه شدند.

وحیدی با بیان اینکه دشمن فضای مجازی را تبدیل به بستری برای دروغ پردازی و لجن پراکنی بر علیه نظام اسلامی کرده است، اظهار کرد: کدام جنایت از این بزرگ‌تر که روح جوانان را از طریق دروغ پردازی در فضای مجازی تخریب می‌کنند.


۱۶:۴۸ ۵ هزار میلیارد تومان برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی اختصاص یافت

سید رضا ساداتی نژاد در کمیته برنامه ریزی کشاورزی سرایان با بیان اینکه اقدامات اساسی در حوزه کشاورزی در حال انجام است، از حمایت برای کشاورزان و انجام کشاورزی قراردادی خبر داد و افزود: در نظام خرده مالکی کشاورز به تنهایی با توجه به شرایط موجود و حجم کم تولید گرفتار مشکلات بسیاری می‌شود و خرده مالکی اقتصادی و مقرون به صرفه نیست.

ساداتی نژاد، کشاورزی قراردادی را راه خروج از بحران بیان کرد و افزود: در کشاورزی قراردادی کشاورز خرده مالک با داشتن قرارداد با یک صنعت تبدیلی شروع به کشت و کار می‌کند و بسیاری از دغدغه‌هایش کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به الگوی کشت مناسب، افزود: باید کشاورزی این منطقه به سمتی برود که اقتصادی باشد و با شرایط منطقه همخوانی داشته باشد و در بودجه یارانه ۱۴۰۰ بر اساس الگوی کشت پیش خواهیم رفت.

ساداتی نژاد از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی و صندوق خرد زنان گفت و افزود: پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات برای مکانیزاسیون تخصیص یافته که به استان‌ها به زودی ابلاغ می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین در بسته پرورش شتر مرغ بسته حمایتی در نظر گرفته شده است و برای بحث زعفران هم جلساتی داشته‌ایم و حمایت‌ها در این زمینه نیز انجام خواهد شد به زودی ساز و کار جدید خرید حمایتی اعلام می‌شود تا دغدغه کشاورزان کم شود.

وزیر جهاد کشاورزی برای تأمین جو مدت دار و بسته حمایتی ویژه قول مساعد داد و افزود: برای حفظ نباتات و مبارزه با آفات هم پیگیری‌ها انجام خواهد شد و اعتبارات لازم اختصاص می‌یابد.


۱۶:۲۱ آغاز جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستای تشنه در کشور

علی اکبر محرابیان در جریان سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به خراسان جنوبی از پروژه آبرسانی به مجتمع خونیک چهار تنگ به نمایندگی از پروژه‌های جهاد آبرسانی خراسان جنوبی بازدید کرد.

وزیر نیرو در بازدید از این مجتمع اظهار کرد: در راستای رفع مشکل تنش آبی روستاهای کشور با استفاده از ظرفیت سپاه، بسیج و گروه‌های جهادی آب رسانی به ۱۰ هزار روستا با عنوان جهاد آبرسانی آغاز شده است.

محرابیان ادامه داد: این پروژه قرار است طی سه سال به پایان برسد و از این تعداد ۱۱۰ روستا مربوط به خراسان جنوبی است.

محرابیان افزود: عملیات اجرایی این پروژه از اواخر سال گذشته آغاز شده و تاکنون ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حسین امامی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی هم در این مراسم از پایان آبرسانی به روستاهای درمیان تا سال آینده خبر داد، اظهار کرد: از ۳۷ هزار نفر جمعیت درمیان به ۳۵ هزار نفر آبرسانی شده است و دو هزار نفر باقی مانده است.

وی ادامه داد: مجتمع خونیک چهار تنگ بزرگترین مجتمع آبرسانی شهرستان درمیان است که ۳۷ روستا زیرمجموعه آن قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی یادآور شد: برای آبرسانی به روستاهای این مجتمع چهار هزار و ۸۲۰ مترمکعب مخزن پیش بینی شده تا هفت هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت ساکن در روستاهای این مجتمع از آب شرب پایدار بهره‌مند شوند.


۱۵:۵۶ بهره برداری از واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قائنات

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های دومین سفر استانی دولت مردمی به استان خراسان جنوبی، با حضور در قائنات، واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد این شهرستان را با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن افتتاح کرد.

با بهره‌برداری از این واحد که اولین واحد صنعت سنگین در شرق کشور محسوب می‌شود، ۴۰۰ فرصت شغلی مستقیم و ۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

برای راه‌اندازی واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قائنات ۱۰۰ میلیون یورو هزینه شده و با توجه به اینکه در راستای تقویت دانش فنی و مهندسی ایرانی و مقابله با تحریم‌ها ۴۵ شرکت داخلی عهده‌دار طراحی و تولید قطعات مورد نیاز این مجتمع بودند، در احداث این واحد بالغ بر ۲ میلیون و ۳۵۳ هزار یورو صرفه‌جویی ارزی شده است.


۱۵:۳۵ رئیس جمهور وارد شهرستان قاین شد

آیت الله ابراهیم رئیسی عصر پنج شنبه به همراه چند تن از وزرا وارد شهرستان قاین شد.

افتتاح رسمی واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قائنات از جمله برنامه‌های رئیس جمهور در این شهرستان است.


۱۵:۱۸ حمایت از بانوان کارآفرین خراسان جنوبی با اعطای تسهیلات

انسیه خزعلی در بازدید واحدهای فناور بانوان در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با اشاره به شعار سال جاری، بیان کرد: در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، تلاش می‌کنیم تا در سال «تولید، دانش بنیان و کارآفرین»، بانوان فناور استان را در بخش اعطای تسهیلات و صدور مجوزها حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه پشتیبان فعالیت‌های فناورانه و کارآفرین بانوان در این استان هستیم، اظهار کرد: بانوان فناور این استان به صورت خانواده محور، فعالیت‌ها و ابداعات و اختراعات خوبی داشته‌اند.

بازدید از کارگاه‌های دانش‌بنیان و فن‌آور با مدیریت بانوان، دیدار با دختران دهه هشتادی، بازدید از کارگاه‌های صنعتی با حضور نیروهای خانم، نشست با بانوان فعال حوزه‌های فرهنگی- اجتماعی و سیاسی، بازدید از کانون‌های فرهنگی و هنری با مدیریت بانوان، بازدید از دانشگاه بیرجند و نمایشگاه‌های فعال با حضور بانوان از جمله برنامه‌های سفر دو روزه خزعلی به خراسان جنوبی است.


۱۵:۱۷ گلایه از محدودیت‌های بانکی در شهرهای کوچک در زمینه سقف اعتبارات

سیدرضا فاطمی امین در جمع مدیران و کارکنان شرکت چدن کویر خاوران اظهار کرد: خراسان جنوبی ظرفیت بسیار بالایی در حوزه معادن و ذخایر معدنی دارد.

وزیر صمت اظهار کرد: کاری که سال گذشته برای شناسایی ذخایر معدنی انجام شد، کار بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

فاطمی امین ادامه داد: معمولاً سه سال طول می‌کشید تا نتایج شناسایی پهنه‌های بزرگ ذخایر معدنی مشخص شود، اما این بار کمتر از یک سال نتایج، نهایی شد.

وی بیان کرد: ذخایر بسیار خوبی از معادن کروم، منگنز، طلا و سنگ‌آهن در این استان در مرحله شناسایی عمومی و آماده واگذاری است.

وزیر صمت با اشاره به اینکه نتیجه سرمایه‌گذاری دولت در شناسایی معادن در خوسف را امیدبخش دانست است، گفت: در بودجه سال جاری و سال آینده به دنبال حقوق دولتی معادن هستیم که این درآمد با اولویت شهرستان محل معدن مصرف خواهد شد.


۱۵:۱۶ هدیه وزیر به طبسی‌ها / پلی کلینیک تأمین اجتماعی شبانه روزی می‌شود

سید صولت مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار مهر در پاسخ به اینکه سفر ایشان به طبس چه دستاوردی را به دنبال دارد گفت: بر حسب اظهارات رئیس شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی پلی کلینیک طبس شبانه روزی خواهد شد.

بازیان، رئیس شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی هم در این خصوص بیان کرد: در بازدید از پلی کلینیک طبس مشخص شد که با شبانه روزی شدن این پلی کلینیک در توسعه شهرستان می‌توان گام‌های اساسی برداشته شود.

وی در مورد تجهیز دستگاه سونوگرافی برای تأمین اجتماعی افزود: نیازمندی‌ها باید بر اساس اولویت‌هایی که کارگران و مردم درخواست دارند، تأمین شود.

به گفته بازیان، مقرر شد تا نیازمندی‌ها از طرف فرماندار منعکس شود تا بر همین اساس هماهنگی‌هایی با سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفته و اولویت بندی امکانات صورت گیرد.


۱۵:۱۳ اختصاص ۹ میلیارد تومان اعتبار به بیمارستان زیرکوه

بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان ۶۴ تختخوابی زیرکوه در جمع خبرنگاران با اشاره به ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی زیرکوه بیان کرد: از شهریورماه سال جاری تاکنون ۹ میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص یافته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پیشرفت ۱۵ درصدی این پروژه بیان کرد: امیدواریم بتوانیم این طرح به سرعت احداث شود چراکه یکی از نیازهای منطقه است.

بازدید از چند پروژه بهداشت و درمان شهرستان‌های قائنات و زیرکوه، بازدید از پروژه در حال ساخت دانشکده پرستاری و طرح توسعه بیمارستان و افتتاح ام. آر. آی بیمارستان شهدای قاین و بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی آرین‌شهر از دیگر برنامه‌های این مقام مسئول در استان بوده است.


۱۴:۴۳ پیگیری درخواست مردم روستاهای حاشیه بیرجند برای الحاق به شهر

احمد وحیدی در حاشیه بازدید از روستاهای اطراف شهر بیرجند جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز از روستای حاجی آباد و امیرآباد در بیرجند بازدید کردیم و با مسائل این مناطق از نزدیک آشنا شدیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه جمعیت قابل توجهی از مردم در این دو روستای بزرگ حاشیه شهر بیرجند سکونت دارند، بیان کرد: یکی از درخواست مردم روستاهای امیرآباد و حاجی‌آباد الحاق به شهر است.

تلاش شبانه روزی برای رفع مشکلات/ توسعه و پیشرفت متوقف نمی شود

وحیدی گفت: این موضوع را پیگیری کرده و امیدواریم این خواست مردم با در نظر گرفتن جمیع شرایط محقق شود.

وی یادآور شد: احداث پل در امیر آباد بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که پیش بینی می‌کنیم با تقسیم کار بین دستگاه‌های ذی ربط تأمین شود.

وحیدی گفت: تأمین اعتبار احداث کنارگذر برای انتقال آب‌های سطحی در این روستاها پیگیری خواهد شد.

وزیر کشور افزود: یکی دیگر از درخواست مردم احداث مدرسه و پارک در این دو روستا است که در این خصوص با بنیاد مسکن رایزنی خواهیم کرد.

وی همچنین به مشکلات برق و راه دسترسی سایت صنوف آلاینده بیرجند اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه نیز دغدغه‌های مردم پیگیری خواهد شد.


۱۳:۴۶ عکس / حضور رئیسی در جمع اقشار مختلف مردم بیرجند

ادامه تصاویر را اینجا ببینید.


۱۳:۴۵ لزوم تسریع در ساخت مسکن / تکمیل واحدهای طرح ملی اولویت متولیان باشد

مهرداد بذرپاش، در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی سایت ۳۵۰ هکتاری واحدهای ویلایی در طبس بیان کرد: با اقدامات انجام شده طی سه سال گذشته، ۵۰ درصد به میزان مسکن موجود شهر طبس اضافه شده که در قیمت و پاسخ به تقاضا و نیاز بازار مسکن تأثیر گذار است.

وی با بیان اینکه بنا به تاکید رئیس جمهور، باید چرخ تولید مسکن با سرعت بیشتری از گذشته بچرخد، گفت: همچنین باید به شرایطی برسیم که همه مردم در ایران از حداقل سرپناه برخوردار باشند.

بذرپاش بیان کرد: روش تأمین زمین و احداث خانه‌های حیاط دار یک طبقه در طرح نهضت ملی مسکن از سیاست وزارت راه و شهرسازی در هر شهری که زمین کافی دارد، است.

تلاش شبانه روزی برای رفع مشکلات/ توسعه و پیشرفت متوقف نمی شود

وی ادامه داد: روش جدید تحویل زمین به مردم، یکی از مدل‌های مطلوب است تا مردم با آورده خود و تسهیلات بانکی و سایر خدمات با سلیقه خود یک واحد مسکونی یک طبقه حیاط دار تحویل گیرند.

بذرپاش با بیان اینکه این مدل بهترین روش مطابق با سبک الگوی ایرانی- اسلامی خواهد بود، افزود: این روش در هر نقطه از کشور که زمین کافی داشته باشد، اجرا خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی بر لزوم هرچه سریع‌تر آغاز فرایند تحویل سه هزار و ۵۰۰ هکتار زمین تاکید کرد و افزود: اگرچه مشکلاتی از جمله آب، برق و غیره وجود دارد اما تولید مسکن کاری شدنی است.

بذرپاش خطاب به مدیران استان تاکید کرد: آماده سازی سایت و تکمیل واحدها را در اولویت قرار دهید و تأمین زمین و تحویل آن‌ها به مردم باید در اسرع وقت انجام شود.


۱۳:۲۷ دولت سیزدهم صادق الوعد است / اشاره به خدمات دولت در خراسان جنوبی

جواد قناعت در دیدار مردم خراسان جنوبی با رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت صادق‌الوعد سیزدهم کارهای بسیار ارزشمند و فاخری انجام داده است، اظهار کرد: ما در مصوبات دولت سیزدهم در دور اول به خراسان جنوبی، این وعده و عمل را دیدیم.

تلاش شبانه روزی برای رفع مشکلات/ توسعه و پیشرفت متوقف نمی شود

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در دور اول سفر رئیس جمهور شاهد مصوبات ارزشمند، راهگشا و زیرساختی بودیم، گفت: هر چند جناب آقای رئیسی فرزند برومند خراسان جنوبی و میزبان است اما به رسم ادب حضور رئیس جمهور محترم را به دارالمومنین خراسان جنوبی را گرامی داشته و خیر مقدم می‌گویم.

قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی مهد فرهنگ و هنر، سرزمین پدران علوم، شهدای پرآوازه شهدای دفاع مقدس، دین و اخلاق و ارزش‌های اسلامی و مردم متدین و با اخلاق است، بیان کرد: حضور رئیس جمهور به این دیار را قدر می‌دانیم.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس گفته مقام معظم رهبری در نخستین دیدار با اعضای هیئت دولت سیزدهم اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دولت است، اظهار کرد: برای اینکه دولت بتواند اعتماد مردم را جلب کند، باید حرف و عملش یکی باشد.


۱۲:۵۷ افتتاح هوش مصنوعی سامانه «اسکادا» آبفای خراسان جنوبی

طی مراسمی با حضور علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، هوش مصنوعی سامانه اسکادا مرکز تله متری شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

در حال حاضر ۸۰ درصد تأسیسات آب استان زیر پوشش تله متری قرار دارد و طی دو سال گذشته ۲۰۰ ایستگاه در راستای هوشمندسازی تجهیز شده است.


۱۲:۳۹ ۱۵ درصد حقوق معادن در منطقه معدنی باید هزینه شود

سید صولت مرتضوی در جلسه شورای اداری طبس افزود: وضعیت خراسان جنوبی بهتر از گذشته است و در زمان استانداری بنده جاده‌ها داستانی داشتند.

وی با اشاره به اینکه عمده محور طبس به نائین آسفالت سرد بود و ابنیه‌ای وجود نداشت، افزود: در حال حاضر وضعیت جاده‌ها پیشرفت قابل توجهی داشته اما هنوز هم باید برای دسترسی و آسایش مردم اقدامات مناسبی صورت گیرد.

مرتضوی به پیشرفت‌های حوزه بهداشت و درمان در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: حوزه بهداشت و درمان و تخت‌های بیمارستانی و مسکن پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

تلاش شبانه روزی برای رفع مشکلات/ توسعه و پیشرفت متوقف نمی شود

وی با بیان اینکه در زیرساخت‌ها خراسان جنوبی پیشرفت مناسبی داشته است، ادامه داد: توسعه راه آهن، آب آشامیدنی سالم، مناسب سازی محور طبس به بیرجند، در حوزه زیرساخت‌ها خوب کار شده است.

به گفته مرتضوی، نرخ بیکاری در خراسان جنوبی از متوسط کشور پایین‌تر است و نرخ بیکاری در طبس از متوسط استان پایین‌تر می‌باشد.

وزیر کار در مورد درخواست مردم و مسئولان در مورد سهم دو درصد حقوق دولتی معادن که باید در منطقه مورد نظر هزینه شود، افزود: روز گذشته این موضوع در جلسه دولت مطرح شد و رئیس جمهور تاکید کردند صندوق پیشرفت و عدالت تشکیل شود و این مبلغ به ۱۵ درصد افزایش پیدا کند.


۱۰:۲۹ مردم خراسان جنوبی نماد بصیرت هستند

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جریان دومین سفر استانی به خراسان جنوبی لحظاتی قبل در جمع مردم بیرجند در استادیوم آزادی حضور پیدا کرد.

وی در جمع مردم با بیان اینکه ضمن یاد و خاطره شهدا بیان کرد: مردمان خراسان جنوبی در دین مداری، ولایت مداری و دانش این استان و کشور نقش آفرین بوده‌اند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی به دانش و فرهنگ شناخته می‌شود، اظهار کرد: محصولات این استان قبل از هر چیز محصولاتی است که همراه با آموخته‌های دین، فرهنگی در این استان پرورش یافته و در هر برزن به عنوان شخصیتی اثرگذار جلوه کرده‌اند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای مردمانی سخت‌کوش است، افزود: بصیرت مردم این استان مثال‌زدنی است و همراهی مردم با امام، رهبری، حضور در دفاع جانانه از کشور، دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حضور با معنا در تمام عرصه‌های سیاسی، خراسان جنوبی را نماد بصیرت، نماد دین مداری، نماد ولایت مداری، نماد زمان شناسی معرفی کرده است.

وی بیان داشت: بدون مبالغه مردم این استان نماد شکر و صبر هستند هم شاکر خداوند هستند و هم در برابر مشکلات صبور و مقاوم هستند.

وی افزود: شما نشان دادید که همراهی شما با انقلاب و ارزش‌های نظام آن طور است که دشمن در همه توطئه‌های خود ناکام مانده است.

رئیسی تصریح کرد: امروز مردم خراسان جنوبی در عرصه‌ها حضوری بصیرت آفرین و اطمینان بخش داشته و حقیقتاً برای مردم در سراسر کشور مثال‌زدنی هستید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه استقلال در همه حوزه‌ها خواست مردم است، افزود: مردم ما از وابستگی بیزار هستند ولی دشمن استقلال ما را نمی‌خواهد.


۹:۴۵ سفر وزیر بهداشت به قاین و زیرکوه

بهرام عین اللهی ضمن ادای احترام به مقام شامخ دو شهید گمنام و شهید والا مقام مجید رضا حکمت پور بر توجه به آرمان‌های شهدا و الگوگیری از آن‌ها تاکید کرد.

وی در ادامه به مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی آرین شهر رفت و ضمن بازدید، با پزشک و همکاران این مرکز دیدار و گفتگو کرد

بازدید از پروژه بیمارستان ۶۴ تختخوابی در حال ساخت و بیمارستان ۳۲ تختخواب کوثر زیرکوه، بازدید از پروژه در حال ساخت دانشکده پرستاری و طرح توسعه بیمارستان و افتتاح ام آر آی بیمارستان شهدای قاین و… از برنامه سفر مقام عالی وزارت بهداشت در دو شهرستان قائن و زیرکوه خواهد بود.


۹:۳۸ وزیر کشور از محله حاجی آباد بیرجند بازدید کرد

احمد وحیدی، لحظاتی قبل در بدو ورود به خراسان جنوبی به محله محروم و کمتر توسعه یافته حاجی آباد بیرجند رفت و از نزدیک با اهالی این محله دیدار و گفتگو کرد.

کمبود فضای آموزشی و بهداشتی درمانی، توجه بیشتر به ایجاد فضای سبز و همچنین توجه زیرساخت‌های این محله از جمله فاضلاب از مهمترین خواسته‌های اهالی حاجی آباد بود.

در این بازدید تنی چند از مدیران استانی و شهرستانی وزیر را همراهی می‌کنند.


۹:۱۰ مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

بخش مایع مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر بیرجند با حضور رئیس جمهور، استاندار و چند تن از مسئولین خراسان جنوبی افتتاح شد.

مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر بیرجند ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز را دارد.

مردم دشمن را ناکام گذاشتند/ توسعه و پیشرفت متوقف نمی شود

این پروژه مهم با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیون یورو (۷۰۰ میلیارد تومان) به به داری رسیده و تأمین کننده مالی آن بانک بین‌المللی توسعه و تجارت اکو است. استفاده از آب تصفیه شده برای مصارف غیر شرب، امکان حفاظت از مخازن آب‌های زیر زمینی، امکان استفاده از لجن تثبیت شده، امکان استفاده بهینه از پساب و ایجاد منبع آبی مطمئن و افزایش و بهبود استانداردهای سلامتی و بهداشت عمومی از اهداف افتتاح این پروژه است.


۰۹:۴۹ عکس / ورود رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی


۴۰: ۸ موانع پروژه‌های نیمه تمام خراسان جنوبی بررسی می‌شود

آیت الله ابراهیم رئیسی در بدو ورود به شهرستان بیرجند در فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خراسان جنوبی معروف به استان علم و فرهنگ است، افزود: لازم است از همه بزرگان و علمای استان یاد کنیم و یادشان را گرامی بداریم.

وی با اشاره به اهداف سفرش به خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های زیادی بوده که همواره مورد توجه دولت است، گفت: در سفر اول مصوباتی بر اساس نیازهای استان داشته‌ایم که اقداماتی هم توسط مسئولان استانی و کشوری انجام شده است.

مردم دشمن را ناکام گذاشتند/ توسعه و پیشرفت متوقف نمی شود

آیت الله رئیسی با بیان اینکه در این سفر مصوبات سفر اول را دنبال می‌کنیم، گفت: همچنین برخی از پروژه‌ها و طرح‌ها به نتیجه رسیده که افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به مطالبه‌های مردم نسبت به اتصال ریلی و آب بیان کرد: رفع موانع و مشکلات احتمالی نسبت به طرح‌ها مورد در این سفر بررسی می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه خراسان جنوبی به فرهنگ و علم معروف است، گفت: نسبت به مردم خراسان جنوبی علاقه خاصی دارم و این استان دارای ظرفیت‌های بسیاری است که در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته است.


۸:۲۱ رئیس جمهور وارد خراسان جنوبی شد

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی دقایقی پیش برای یک سفر دو روزه وارد خراسان جنوبی شد و مورد استقبال مقامات استانی قرار گرفت.

در این سفر ۱۴ معاون و وزیر از جمله وزیر راه و شهرسازی، وزیر صمت، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نفت، وزیر نیرو، وزیر کشور، وزیر بهداشت و… رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.

دیدار با مردم خراسان جنوبی، دیدار با مردم روستایی و مرزی افتتاح پروژه‌های صنعتی، بررسی روند اجرایی شدن مصوبات سفر قبل، شرکت در شورای توسعه و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی از جمله برنامه‌های سفر رئیس جمهور است.


کد خبر 5655910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • US ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      0 1
      همه شماها را مردم ایران از همان درختهای خیابان پهلوی که خشکاندید آویزان میکنند با عمامه هاتون.
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      0 1
      باعنایت به رویکرد چین به سمت عربستان و عدم تاثیرزمستان سرد براروپا آیا امکانش هست دولتمردان هوشمندمااز خرشیطون بیان پایین و برجام را قبول کنن و اگه از نظر شرعی مشکلی نداره بدون حضور روسیه و چین و اروپا مستقیم با امریکا بشینن صحبت کنن تا فرجی حاصل بشه و ازاین وضعیت نجات پیدا کنیم!یانه بااینکار امام
    • مهدی IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      0 1
      وقتی مسئولان نمی توانند شرایط و اولویت های کشور رو درک کنن! با سفر به استان ها با شرایط فعلی مشکلات ریشه ای کشور حل نمی شود. خدایا خودت به حق خون شهدا کاری کن، مسئول های مدبر در کشور موقعیت پیدا کنن. نه آدم های جوگیر.
    • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      1 1
      بجای ایرانگردی تورم وگرانی را کنترل کنید تا مردم فقیرتر از این نشوند
    • حسن IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      1 2
      تشکیل شود ، پیشرفت کنیم ،ارز پایین بیاید ، بورس باید رونق بگیرد، همش جملات امری و حرف مفت زدن