۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۸

عضو شورای راهبردی اندیشکده حکمرانی مجلس:

۳۱ اندیشکده قانونگذاری و حکمرانی در کشور راه اندازی می شود

 ۳۱ اندیشکده قانونگذاری و حکمرانی در کشور راه اندازی می شود

ساری- عضو شورای راهبردی اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش‌های مجلس از راه اندازی این اندیشکده در چهار استان از جمله مازندران خبر داد و گفت: ۳۱ اندیشکده قانونگذاری ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرهادی ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاح اندیشکده حکمرانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در دانشگاه علوم کشاورزی مازندران با اظهار اینکه ۳۱ اندیشکده قانونگذاری و حکمرانی در استان‌های کشور راه اندازی می‌شود، افزود: این اندیشکده تاکنون در چهار استان کشور از جمله گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی و کرمان فعال شده است.

وی دانشگاه‌ها را محوریت راه اندازی این اندیشکده ها برشمرد و از آن به عنوان بازوان قدرتمند علمی و نخبگی در استان‌ها یاد کرد و گفت: سعی می‌شود با بهره گیری از ظرفیت نخبگان نسبت به شناسایی و رفع مشکلات مناطق مختلف کشور اقدام شود.

وی با عنوان اینکه خروج‌های هر اندیشکده در اختیار مرکز پژوهش‌های مجلس قرار می‌گیرد و سرانجام منجر به تصویب قانون خواهد شد، گفت: فلسفه ایجاد این اندیشکده ها حکمرانی فانتزی نیست و این اندیشکده با عضویت رؤسای دانشگاه‌ها و نخبگان فعالیت می‌کند.

اسدالله تیموری رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران نیز با بیان اینکه اندیشکده حکمرانی نسبت به شناسایی آسیب‌ها و بررسی مطالبات تلاش می‌کند، مردمی سازی و معرفی نسل جدید حکمرانی از جمله اهداف آن است.

وی ادامه داد: در این اندیشکده، مشکلات و آسیب‌ها با ارائه حل های بنیادی رفع می‌شود و تلاش می‌کنیم تا برای حل مسائل راهکارهای علمی طراحی شود.

کرمانیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران نیز با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در فعالیت‌های علمی و آموزشی گفت: در حال حاضر سه هزار عضویت هیئت علمی و ۴۰ هزار دانشجو در ۱۳ واحد دانشگاهی تحت پوشش فعالیت می‌کنند.

وی مشاوره و بهره گیری از افکار علمی را هدف راه اندازی اندیشکده حکمرانی اعلام کرد.

کد خبر 5660504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      0 0
      ThinkTank در زبان فارسی ترجمه‌های متنوعی دارد: اتاق فکر، کانون تفکر، هیأت اندیشه‌ورز و اندیشکده! بدیهی است «تغییر لفظ» موجب کارآمدی نمی‌شود. این چرخ همان چرخ قبلی است. اختراع جدیدی رخ نداده است. اگر چرخ قبلی نچرخید، این چرخ هم نخواهد چرخید. این بزرگواران در اندیشکده های حکومتی جدیدالتاسیس شان، چه ت