۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۳۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

میزان بارش‌ها در استان زنجان ۳۹ درصد کاهش دارد

میزان بارش‌ها در استان زنجان ۳۹ درصد کاهش دارد

زنجان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: میزان بارش‌ها در این استان امسال نسبت به میانگین بلند مدت ۳۹.۹ درصد و نسبت به سال گذشته ۲.۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جز قاسمی ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: استان زنجان امسال پاییز بسیار خشک و کم بارشی را تجربه کرد.

وی با بیان اینکه ۳۱۰ میلیمتر بارش مورد انتظار در سال برای استان تاکنون تنها ۱۷ درصد آن محقق شده است، ابراز داشت: بارندگی‌های این فصل از سال نیز حتی در صورت نرمال بودن، کسری‌های موجود را جبران نخواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: کمبود بارش‌ها باعث خشکسالی در استان شده و به طور میانگین، میزان کاهش بارندگی‌ها در کشور ۲۹ درصد است که این کمبود در زنجان ۱۰ درصد بیشتر از متوسط کشوری است.

جزءقاسمی گفت: شرکت آب و فاضلاب زنجان در ۲۱ شهر استان با جمعیت بالای ۷۵۰ هزار نفر و ۶۲۴ روستا از مجموع ۹۰۷ روستا که ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان را شامل می‌شود به مشترکان خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: میزان بارش‌ها در این استان امسال نسبت به میانگین بلند مدت ۳۹.۹ درصد و نسبت به سال گذشته نیز که خشکسالی بود، ۲.۲ درصد کاهش یافته است.

جزءقاسمی بیان داشت: ۱۰ درصد آب مصرفی در استان در بخش شرب و صنعت استفاده می‌شود و ۹۰ درصد این میزان در بخش کشاورزی است.

وی گفت: بیش از ۷۵ درصد منابع آبی استان از آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شود و باید با اجرای طرح‌هایی از منابع آب پایدار بهره مند شویم و از آب‌های سطحی استفاده بهینه داشته باشیم.

جزءقاسمی ابراز داشت: بیش از ۶۵ درصد مردم استان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و حدود ۱۰ درصد مشترکان استان پرمصرف بوده و بیش از ۲ برابر الگو، مصرف دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: تأمین آب استان از منابع سطحی و از سد تهم و کینه ورس است که این ۲ سد، آب شرب شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره را تأمین می‌کند و آب مورد نیاز بقیه مناطق استان از آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شود.

کد خبر 5669888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha